طبق گزارش‌های منتشر شده، احتمالا تا چند هفته دیگر برای برخی از شرکت‌های آمریکایی که خواستار ادامه همکاری با هواوی هستند، معافیت قابل توجهی ارائه می‌شود. وزیر تجارت ایالات متحده آمریکا در مصاحبه ای با بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده که در آینده نزدیک برای برخی شرکت ها تاییدیه صادر می شود. شرکت ها با دریافت این تاییدیه می توانند دوباره با شرکت هواوی همکاری کنند و قطعات و سرویس در اختیار آن قرار دهند.

براساس اعلام Wilbur Ross به نظر می رسد که ۲۶۰ درخواست برای این همکاری از طرف شرکت‌های گوناگون ارائه شده که یکی از آن‌ها گوگل است. اگر این مجوز ارائه شود، این یعنی حداقل برای مدت مشخصی، هواوی بار دیگر می‌تواند گوشی‌های خود را همراه با سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه کند. این موضوع به نفع هر دو شرکت خواهد بود چرا که هواوی نیز می تواند پرچمداران جدید خود مانند میت 30 پرو و میت ایکس را در بازار جهانی به فروش برساند. در این میان شرکت های مخابراتی قادر به همکاری دوباره با هواوی نخواهند بود.

ایالات متحده آمریکا چندین بار به همکاری دولت چین و هواوی اشاره کرده است که این موضوع برای امنیت ملی این کشور خطرناک است. باید منتظر ماند و دید کدام شرکت ها دوباره قادر به تجارت با شرکت هواوی خواهند بود. انتظار می رود در آینده نزدیک نام این شرکت ها اعلام شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *