شرکت چینی KanDao از دومین دوربین 360 درجه جیبی خود به نام QooCam 8K رونمایی کرد. این دوربین از بالاترین رزولوشن در بین دیگر محصولات همرده برخوردار بوده و 589 دلار قیمت دارد. همانطور که از نام این دوربین نیز مشخص است، کاربران می‌توانند با استفاده از آن ویدیوهای با وضوح فوق عالی 8K را به ثبت برسانند. تا پیش از این دوربین‌های Insta360 One X با وضوح 5.7K و GoPro Max با وضوح 5.6K، پر وضو‌ح‌ترین دوربین‌های 360 درجه موجود در بازار محسوب می‌شدند.

دوربین QooCam 8K از سنسور 20 مگاپیکسلی 1/1.7 اینچی در دو طرف برخوردار بوده و به لطف ابعاد بزرگتر نسبت به رقبا، از نمایشگر 2.4 اینچی OLED لمسی بهره می برد. کاربر می تواند از طریق نمایشگر فیلم های گرفته شده را تماشا کرده و تنظیمات لازم را حین حرکت انجام دهد. این دوربین قادر است در لحظه و به صورت آنی ویدیوهای مختلف شما را به یکدیگر متصل کند؛ پس از آن نیز قادر به ویرایش ویدیوهای خود از طریق گوشی‌های هوشمند خواهید بود. برای این کار، این دوربین ویدیوهای ثبت شده توسط شما را با وضوح 4K بر روی گوشی‌های هوشمند به نمایش می‌گذارد تا بدون کاهش کیفیت خروجی، امکان ویرایش سریع آن‌ها وجود داشته باشد.

دوربین QooCam 8K توانایی فیلمبرداری 360 درجه با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، یا با رزولوشن 4K و نرخ 60 یا 30 فریم بر ثانیه را دارد. همچنین می توان با فعال کردن حالت فوق آهسته، با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کرد. در تمامی حالت ها فیلمبرداری با عمق رنگ 10 بیتی انجام شده و استریم از طریق گوشی فقط با رزولوشن 4K انجام می شود.

باتری داخلی این دوربین دارای ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعت است و از فناوری شارژ سریع USB PD 2.0 نیز بهره می‌برد. شرکت سازنده تاکنون اطلاعاتی از میزان شارژدهی این باتری اعلام نکرده است. به منظور ذخیره‌سازی ویدیوهای ثبت شده، این دوربین دارای یک حافظه 64 گیگابایتی داخلی است. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از شیار حافظه microSD موجود روی بدنه، این ظرفیت را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. از میان دیگر ویژگی‌های عالی این دوربین می‌توان به ارتباط وای‌فای و بلوتوث اشاره کرد.

KanDao شرکت سازنده این دوربین اعلام کرده است که ویدیوها در این دستگاه با استفاده از یک فناوری لرزش‌گیر جدید با عنوان SuperSteady به ثبت می‌رسد که از یک ژیروسکوپ شش محوره و همچنین یک الگوریتم جدید بهره می‌برد. علاوه بر تصویربرداری 360 درجه، دوربین QooCam 8K حالت SuperVlog را ارائه می کند که خروجی تصویر در آن صاف بوده و به راحتی با فشردن دکمه Q که کنار نمایشگر لمسی تعبیه شده، فعال می شود.

برای عکسبرداری 360 درجه سنسور 30 مگاپیکسلی با رزولوشن 7680 در 3840 پیکسل وجود داشته و عکس ها را با فرمت JPG یا RAW با عمق رنگ 12 بیتی ثبت می کند. حالتی به نام +RAW نیز در این دوربین وجود دارد که چندین عکس را با فرمت RAW گرفته و آنها را به یک عکس پر جزییات تر با عمق رنگ 16 بیتی تبدیل می کند.دوربین QooCam 8K از هم اکنون به قیمت 589 دلار از سایت سازنده قابل پیش خرید بوده و ماه آینده میلادی به آدرس خریداران ارسال خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *