کارشناسان سایت iFixit با کالبدشکافی سرفیس پرو ایکس آن را تعمیرپذیرترین تبلت سری سرفیس مایکروسافت توصیف کرده و می گویند تعمیر آن از تمام آیپدها آسان تر است. این تبلت توانسته است امتیاز 6 از 10 را کسب کند. در ابتدا سراغ حافظه SSD به‌کار رفته در سرفیس پرو ایکس می‌رویم. یک سوزن سیم کارت (می‌توان از یک گیره کاغذ نیز استفاده کرد) تنها ابزار لازم برای خارج کردن حافظه SSD موجود در این دستگاه است. بنابراین برای ارتقای حافظه داخلی لازم نیست قاب دستگاه را باز کنید. مهم‌ترین موضوع این است که کاربران می‌توانند به راحتی حافظه SSD را ارتقا دهند.

در مقایسه با لپ تاپ های دیگر، جدا کردن نمایشگر سرفیس پرو ایکس از بدنه دستگاه به راحتی انجام می شود و برای این کار نیازی به حرارت یا حلال های مخصوص برای باز کردن چسب ها نیست. با این وجود جدا کردن نمایشگر در این محصول کاری طاقت فرسا توصیف شده، اما به مراتب نسبت به محصولات سازندگان دیگر آسان تر ترسیم شده است.

از دیگر نکات قابل توجه در تعمیرپذیری سرفیس پرو ایکس این است که برای بازکردن تمامی پیچ‌ها تنها به یک پیچ‌گوشتی Torx احتیاج است. هم‌چنین اکثر قطعات هم‌چون دو پورت USB نوع C از اتصال ماژولار استفاده می‌کند. متاسفانه جدا کردن باتری در سرفیس پرو ایکس بسیار مشکل است و برای بیرون آوردن آن باید تقریباً کل لپ تاپ را باز کرد. تعویض باتری یکی از مرسوم ترین دلایل مراجعه کاربران به تعمیرکاران است بنابراین این مسئله کمی ناامید کننده است. متخصصان iFixit پس از انجام این کالبدشکافی، امتیاز 6 از ده نمره را به سرفیس پرو ایکس دادند. این رقم هرچه بالاتر باشد نشان دهنده آسان‌تر بودن تعمیرپذیری است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *