وزارت امنیت داخلی آمریکا تصمیم دارد استفاده از فناوری شناسایی صورت را برای مسافران به طور گسترده تر استفاده کند. این سازمان معتقد است علاوه بر دارندگان ویزا و افرادی که به آمریکا سفر می کنند، شهروندان این کشور نیز باید هنگام ورود و خروج از کشور با فناوری شناسایی صورت کنترل شوند.

تا پیش از این، اگر اقامت دائم آمریکا یا پاسپورت این کشور را داشتید، ملزم به اسکن چهره خود نبودید. قوانین فعلی، شهروندان این کشور را از این کار معاف کرده بود ولی تمامی مسافران باید چهره خود را اسکن می‌کردند. اما اکنون با ملزم شدن این کار برای تمامی افراد اعم از شهروند و مسافر، دولت این کشور راحت‌تر می‌تواند از اقدامات تروریستی جلوگیری کند. وزارت امنیت داخلی آمریکا ادعا می کند این روند به مقامات کمک می کند تروریست هایی که با مدارک سرقت شده، سفر می کنند را دستگیر کنند. طبق قوانین فعلی، شهروندان و ساکنان دائمی آمریکا مشمول قانون اسکن صورت در فرودگاه ها نمی شوند.

با این حال، چندان هم غافلگیر کننده نخواهد بود که حامیان حقوق بشر از این اقدام ناراضی باشند. Jay Stanley معاون تحلیلگر سیاست‌های اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) در بیانیه‌ای گفته بود که دولت این کشور، قول‌های خود را انکار می‌کند. چرا که دولت قول داده بود از «تکنولوژی‌های نظارتی ناقض حقوق شهروندی» برای شهروندان این کشور استفاده نخواهد کرد. او همچنین گفته است که این اقدام برای شهروندانی که قصد سفر دارند بسیار ناعادلانه بوده و حقوق مدنی آن‌ها که مربوط به سفر می‌شود، پایمال خواهد شد. علاوه بر این، او می‌گوید که سوءاستفاده از قدرت، افشای داده‌ها و تعصبات احتمالی، چند مورد از دلایلی است که دولت باید نسبت به استفاده از این تکنولوژی‌ها صرف نظر کند.

حتی اگر این فناوری تا مدت زمان تعیین شده، توسعه یافته و در فرودگاه ها اجرا شود هنوز مشخص نیست برای شناسایی کلاهبرداران معتبر باشد. این در حالی است که روز گذشته قانونی در چین اجرایی شد که به موجب آن تمام خریداران موبایل های جدید و بسته های اینترنت موبایل باید اسکن صورت و کارت شناسایی خود را ارائه کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *