نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت اولین نرم‌افزار آفیس را برای لینوکس منتشر کرد

مایکروسافت به تازگی نخستین نرم افزار آفیس را برای سیستم عامل لینوکس منتشر کرد. نسخه پیش نمایش عمومی مایکروسافت تیمز در فرمت های deb. و rpm. برای لینوکس منتشر شده و از تمامی قابلیت های هسته این اپلیکیشن پشتیبانی می کند.

نسخه لینوکس نرم افزار مایکروسافت تیمز، همانند نسخه های ویندوزی و مک بوده و این شرکت تصمیم دارد که قبل از انتشار، اصلاحات را روی آن انجام دهد. مایکروسافت با انتشار اپلیکیشن چت محور خود برای لینوکس، قصد دارد آن را به هاب آفیس و ارتباطات تیمی تبدیل کرده و کاربرانی که به لینوکس وابسته هستند را به استفاده از این نرم افزار تشویق کند.

مایکروسافت به تدریج قابلیت های بیشتری را به نرم افزار Teams اضافه خواهد کرد تا بتواند در آینده با نرم افزار Slack رقابت کند. سرمایه مایکروسافت روی لینوکس به ویژه از طریق نرم افزارهای آفیس بسیار مهم است. پیش از این، مایکروسافت، هیچ تصمیمی به انتشار نرم افزارهای آفیس برای لینوکس نداشت، ولی اکنون به نظر می رسد که این شرکت از تصمیم خود برگشته و با انتشار مایکروسافت Teams برای لینوکس، به شکاف را برطرف کند.

بعید نیست که در آینده شاهد انتشار نرم افزارهای ورد، اکسل و پاورپونیت برای لینوکس باشیم. با این حال انتشار تیمز می تواند به عنوان رابطی برای بهبود نسخه های برنامه های پیشرفته وب (PWA) نرم افزار آفیس عمل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا