نرم افزار و اینترنت

گوگل از تغییر کامل Hangouts به Chat را خبر داد

Google Workspace اعلام کرده است که هنگ اوت را با گوگل چت جایگزین می کند. این شرکت برنامه‌های خود را برای غیرفعال کردن هنگ اوت در وب و انتقال داده‌ها به گوگل چت در وب فاش کرد.

در اوایل سال جاری، این شرکت اشاره کرد که Google Chat به برنامه پیش‌فرض برای ارسال پیامک تبدیل می‌شود و کاربرانی که از Google Hangouts از طریق وب جیمبل، اپلیکیشن هنگ اوت و افزونه کروم هنگ اوت بازدید می‌کنند، به‌طور خودکار به Google Chat هدایت می‌شوند. با اعلام امروز، Google Hangouts به طور رسمی قرار است خدمات خود را تا اول نوامبر 2022 پایان دهد.

به گفته این شرکت، اطلاعات بیشتر در مورد ایمپورت داده ها و تغییرات Vault به Admins ایمیل خواهد شد. در حالی که بیشتر داده‌ها به‌طور خودکار به Google Chat ایمپورت می‌شوند، ممکن است برخی از آن‌ها همچنان پشت سر گذاشته شوند. در این صورت گوگل به کاربران مربوطه اطلاع خواهد داد. این شرکت از تصمیم خود با بیان اینکه این ارتقا به کاربران “یک راه حل پیام رسانی واحد و یکپارچه سازی بهتر در فضای Google Workspace” را ارائه می دهد، حمایت کرد. این بروزرسانی همچنین با ویژگی‌های دیگری مانند برچسب‌گذاری کاربران در چت، اشتراک‌گذاری عکس‌های GIF و واکنش‌های ایموجی و دسترسی به چت از جیمیل همراه است.

همه کاربران Google Workspace و مشتریان قدیمی G Suite Basic و Business بروزرسانی را تجربه خواهند کرد که از ابتدای نوامبر آغاز می‌شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند داده‌های چت را تا 1 ژانویه 2023 از طریق Google Takeout دانلود کنند، زیرا پس از آن همه داده‌های هنگ اوت حذف خواهند شد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا