مایکروسافت به تدریج مشغول تغییراتی در طراحی لوگو و 100 آیکون نرم افزار خود است که به عنوان بخشی از تلاش بزرگ این شرکت در مدرن کردن نرم افزارها براساس قواعد طراحی فلوئنت به شمار می رود. البته طراحی آیکون های جدید مایکروسافت با دو چالش اصلی همراه است. اول اینکه نوآوری باید با توجه به شناخت مشتریان نسبت به آیکون های قبلی نشان داده شود، دیگر اینکه سیستم طراحی باید باز و انعطاف پذیر باشد تا محتویات متعدد را پوشش دهد.

اکثر آیکون های موجود نرم افزار، همچنان طراحی خود را حفظ کردند و مایکروسافت برای هماهنگ سازی با سایر آیکون ها، کمی تغییراتی روی آنها انجام داده است. تا پیش از این، ویندوز 10 از آیکون های ناسازگار در بسیاری از اپلیکیشن هایش بوده که طراحی آنها به دهه های گذشته باز می گردد. ویندوز 10X به عنوان راه حلی برای این مشکل معرفی شده است. ویندوز 10X برای دستگاه های مجهز به دو نمایشگر ساخته شده و از منوی استارت جدید برخوردار است.

در حال حاضر لوگوی ویندوزهای 8 و 10 به صورت یک دست طراحی شده، در حالیکه لوگوی جدید با سایه روشن آبی ظاهر می شود و رنگ آن متناسب با هر فصل از سال تغییر می یابد. مایکروسافت بهبودهای دیگری را روی ویندوز 10X اعمال کرده که از بین آن ها می توان به دسترسی سریع تر به پنل های تنظیمات، مرکز اطلاع رسانی و غیره اشاره کرد. طراحی فلوئنت و فعالیت روی آیکون های جدید، پیشرفت تدریجی داشته و احتمالا تا پایان سال 2020 نیز ادامه پیدا خواهد کرد. مرورگر انحصاری این کمپانی به نام Edge حالا دارای آیکون جدیدی بوده و مجموعه آفیس از لوگوی پیشرفته تری برخوردار شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *