کنسول و بازی

مایکروسافت از کنسول بازی Xbox Series X رونمایی کرد

سرانجام، در جریان رویداد The Game Awards 2019، مایکروسافت از نسل جدید کنسول بازی خود موسوم به Xbox Series X پرده برداری کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این کنسول در تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی منتشر خواهد شد. در طول تریلر شاهد رونمایی از ظاهر کنسول Xbox Series X نیز بودیم که ظاهری ساده، اما به‌نظر کوچک و شیک دارد و همچنین دسته بازی نیز در واقع همان دسته کنسول ایکس باکس وان است و باید در ادامه دید که چه تغییراتی نسبت به نسخه وان خواهد داشت.

علاوه بر این طراحی ظاهری دستگاه نیز خیلی عجیب است و از همین الان نظرات مثبت و منفی مختلف درباره‌اش شروع شده. برخی از کاربران ظاهر شبیه به یک کیس این کنسول را پسندیده‌اند، و برخی دیگر نیز آن را به یک دستگاه تصفیه هوا تشبیه می‌کنند.

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس اعلام کرد:

این کنسول به گونه ای طراحی شده که در هر دو جهت عمودی و افقی قابل استفاده است. طراحی این دستگاه اجازه می‌دهد چهار برابر قدرت ایکس باکس وان ایکس را به بهترین نحوه ممکن در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین برای نمایش گذاشتن عملکرد این کنسول، مایکروسافت بازی Hellblade 2 را که یکی از این عناوین Ninja Theory است را بر روی Xbox Series X اجرا کرد. متاسفانه اطلاعاتی از مشخصات سخت افزاری آن ارائه نشده، ولی انتظار می رود که این کنسول با یک پردازنده سفارشی مبنی بر معماری Zen 2 و Radeon RDNA شرکت AMD، حافظه سریع NVMe SSD برای افزایش عملکرد عرضه شود. همچنین گفته می شود که ایکس‌باکس سری ایکس، قادر است بازی ها 8K 120fps را فناوری ray tracing و پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر اجرا کند.

دیگر نکته جالب این رونمایی، شباهت نسل جدید کنترلرهای ایکس باکس بود. کنترلر ویژه سری X، در نگاه نخست کاملا مشابه با کنترلرهای ایکس باکس وان است، اما به ادعای فیل اسپنسر بهبودهایی قابل توجه دارد. اندازه و شکل کنترلر سری X بهبود بسیار خوبی پیدا کرده تا مورد پسند طیف گسترده‌تری از مخاطبان قرار گیرد.

همچنین این کنترلر از دکمه اضافه Share بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد به سادگی اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای ضبط شده خود را به اشتراک بگذارند. D-Pad کنترلر هم پیشرفت کرده و با الهام از الگوی نسل دوم کنترلرهای Elite بهترین تجربه را ارائه می‌کند. کنترلر ایکس باکس سری X، با تمام کنسول‌های ایکس باکس وان و ویندوز نیز سازگار خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا