کنسول و بازی

سونی استودیوی دیزنی بانجی را خرید

سونی در پاسخ به اقدام اخیر مایکروسافت در خرید اکتیویژن بلیزارد به سراغ استودیوی بازی‌سازی بانجی رفته و آن را با قیمت 3.6 میلیارد دلار تصاحب کرده است. سرانجام نوبت به استودیوی بازی‌سازی Bungie که سازنده بازی‌های Destiny و Halo است، رسیده تا توسط یکی دیگر از غول‌های فناوری تصاحب شود. ظاهرا سونی با پرداخت مبلغ 3.6 میلیارد دلار این استودیو را تصاحب کرده است.

Bungie این خرید را شروع یک دوره جدید برای این شرکت قرار داده است – دوره ای که بر سرگرمی های چند رسانه ای جهانی متمرکز است، نه فقط بازی ها. طبق یک پست وبلاگی توسط مدیر پیت پارسونز، Bungie کنترل خلاقانه خود را بر فرنچایزهای خود حفظ خواهد کرد و به توسعه برای پلتفرم های متعدد، نه فقط پلی استیشن، ادامه خواهد داد. او نوشت: ما به انتشار مستقل و توسعه خلاقانه بازی های خود ادامه خواهیم داد. ما به هدایت یک جامعه واحد بانجی ادامه خواهیم داد. بازی های ما در جایی که جامعه ما هستند، هر کجا که آنها انتخاب کنند، ادامه خواهد داشت.

این معامله به دنبال اخباری در 18 ژانویه مبنی بر خرید اکتیویژن بلیزارد به ارزش 69 میلیارد دلار توسط مایکروسافت صورت گرفت و این آخرین نشانه ورود صنعت بازی های ویدیویی به مرحله تجمیع است. شرکت‌های بزرگی از جمله مایکروسافت، سونی و تنسنت در حال توسعه هر چه بیشتر استودیوها در نبرد برای تجربه‌های انحصاری هستند. این معاملات به استودیوهای خریداری شده ثبات مالی، پشتیبانی از تولید و برنامه های بازاریابی گسترده می دهد، اگرچه آنها باید در یک اکوسیستم شرکتی عمل کنند و به طور بالقوه بازی های خود را به پلتفرم های خاصی متصل کنند. به نظر می‌رسد بانجی برنامه‌هایی برای انتشار در خارج از دنیای پلی‌استیشن سونی دارد، هرچند زمان نشان خواهد داد که در عمل چگونه به نظر می‌رسد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا