موبایل و تبلت

گوگل میزان پوشش Street View و Earth جمعیت جهان را اعلام کرد

گوگل سعی دارد تا با استفاده از تصاویر، محصولات حوزه نقشه‌برداری خود را به صورت آموزنده‌تر و همه جانبه‌تری ارائه دهد و این امکان را برای کاربران خود فراهم کند تا نگاه عمیق‌تری به روند تهیه نقشه داشته باشند.

برطبق گزارش وب‌سایت سی‌نت، گوگل 16 میلیون کیلومتر را در معابر سطح جهان عکسبرداری کرده و در سرویس استریت ویو گوگل مپس به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین قابلیت‌های سرویس نقشه گوگل بارگذاری کرده است. این غول فناوری اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون مایل نقشه را طی پروژه استریت ویو تهیه کرده است که می‌توان گفت تقریبا معادل ۴۰۰ بار گردش به دور زمین است.

همچنین گوگل اعلام کرد که سرویس Google Earth، به میزان ۳۶ میلیون مایل مربع تصویر ماهواره‌ای با کیفیت HD فراهم کرده است که کاربران می‌توانند آنها را پس از جستجو مشاهده کنند. این تصاویر، مناطقی را پوشش می‌دهند که ۹۸ درصد از همه جمعیت زمین در آنجا زندگی می‌کنند.

گوگل بخش‌هایی از تکنیک‌های استفاده شده برای ثبت نقشه‌های گوناگون را عنوان کرده است. همانطور که می‌دانید برای بدست آوردن نقشه‌های نرم افزار استریت ویو از ماشین‌های مخصوص استفاده می‌کند که به تعداد زیادی دوربین در جهات مختلف مجهز شده‌اند و با حرکت آن تصویربرداری از محیط اطراف مسیر انجام می‌گیرد. اما برای مسیر‌هایی که امکان عبور ماشین مخصوص در آنها ممکن نیست مانند طبیعت بکر و مسیرهای بدون جاده افرادی که به کوله پشتی‌های مجهز به تجهیزات استریت ویو هستند به آن مناطق فرستاده می‌شوند.

علاوه بر این موارد، گوگل توضیح داد که برای اتصال چند تصویر به یکدیگر، از روشی موسوم به “تصویرسنجی” یا “فتوگرامتری” (photogrammetry) استفاده می‌کند. این شرکت، همین روش را برای پروژه‌های حوزه واقعیت مجازی مانند تور مجازی بازدید از کاخ ورسای با کمک هدست‌های “اچ‌تی‌سی وایو” (HTC Vive) و “اوکلوس ریفت” (Oculus Rift) به کار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا