سایت iFixit در جدیدترین کالبدشکافی خود، به سراغ اپل مک پرو 2019 رفته و میزان تعمیرپذیری آن را بررسی کرده است. جالب است که کارشناسان به این محصول عنوان تعمیرپذیرترین محصول اپل در چند سال اخیر را دادند. دلیل این امر، آسان باز شدن و تعویض بیشتر قطعات بدون نیاز ابزارهای خاص می باشد.

مهندسین اپل برای راحتی کاربران، قطعات مک پرو را شماره گذاری کرده و نحوه تعویض آنها را با شکل نشان داده اند. باز کردن مک پرو پروسه ای بی دردسر است و اکثر قطعات یدکی آن نیز به راحتی یافت می شوند. همچنین سایت iFixit امتیاز تعمیرپذیری محصول جدید اپل را 9 از 10 اعلام کردند. این امتیاز خوبی برای مک پرو است چراکه سایر محصولات اپل نظیر گوشی اخیر آیفون امتیاز 6 از 10 و یا مک بوک جدید امتیاز بدتر تعمیرپذیری را کسب کردند.

سایت 9to5Mac به تازگی موفق به ارتقای حافظه رم مک پرو با قطعه ساخت شرکت شخص ثالث شده است و با استفاده نکردن از قطعه ساخت اپل، صرفه جویی چشمگیری در هزینه ها کند. پردازنده این ماشین از طراحی ماژولار برخوردار است که ارتقا را راحت می کند. البته مک پرو جدید در کنار نکات مثبت، نقاط ضعفی هم دارد. کارشناسان iFixit می گویند حافظه SSD این محصول به خاطر وابستگی به تراشه امنیتی T2، امکان تعویض شدن توسط کاربر را ندارد و تعمیرکاران مجاز آن نیز محدود هستند.

این یعنی برخی از قطعات گران بوده و سخت پیدا می شوند و کاربر برای تعویض آنها به مشکل خواهد خورد. سایت iFixit علاوه بر تعمیرپذیری خوب این محصول، به المان های مثبت طراحی آن از جمله پین های پوگو که زیر دکمه پاور تعبیه شده اند، اشاره کرده است که به طور خودکار دستگاه را حین باز شدن شاسی خاموش می کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *