گوناگون

شرکت DJI مشغول ساخت وسیله نقلیه مجهز به دوربین و لرزشگیر مخصوص است

شرکت DJI که در زمینه ساخت پهپادهای مجهز به دوربین شهرت دارد، به تازگی پتنتی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده که نشان می دهد، این شرکت در حال ساخت یک وسیله نقلیه زمینی مجهز به دوربین است.

این پلتفرم موسوم به DroneDJ، یک وسیله نقلیه محکم است که لاستیک‌هایی ضخیم و یک دوربین ثابت دارد. فنرها و فناوری پنوماتیک از دوربین در برابر ضربه محافظت می‌کنند. تصویر منتشر شده از این وسیله، مانند طراحی‌های ساده‌ای که از نمونه مفهومی محصولات ارائه می‌شود نیست، بلکه مانند طراحی یک وسیله نقلیه واقعی به نظر می‌رسد. با وجود این، نمی‌توان گفت که این وسیله نقلیه به سرعت به بازار وارد می‌شود اما طراحی آن نشان می‌دهد که مهندسان دی‌جی‌آی، زمان و تلاش واقعی را به این کار اختصاص داده‌اند.

همچنین برخلاف Freefly، به نظر می رسد که وسیله نقلیه DJI همانند پهپاد Mavic و موارد دیگر، شامل یک دوربین و لرزشگیر مخصوص به خود دارد. همچنین سیستم تعلیق این وسلیه نقلیه، اجازه می دهد تا به راحتی در مسیرهای ناهوار حرکت کند.

شاید این سوال مطرح شود که با وجود پهپادهای هوایی خوب و بدون نقص، چرا باید یک وسیله روی زمین هم داشته باشیم. یکی از مزایای داشتن این وسیله روی زمین، عمر باتری است. پهپادها حتی هنگامی که حامل دوربین‌ها و لنزهای کمتری هستند، تنها می‌توانند مدت کوتاهی در هوا باقی بمانند اما شاید یک ابزار زمینی بتواند عملکرد خود را برای مدت بیشتری ادامه دهد. نکته مهم‌تر این است که یک وسیله مجهز به چرخ می‌تواند در مناطقی فعالیت کند که یک پهپاد هوایی در آنها قدرت فعالیت ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا