موبایل و تبلت

سامسونگ از فروش 6.7 میلیون گوشی 5G در سال 2019 خبر داد

سامسونگ امروز در خبری رسمی اعلام کرد که توانسته در سال 2019 چیزی در حدود 6.7 میلیون گوشی 5G را تولید و در بازارهای جهانی به فروش برساند. به این ترتیب می‌توان به لطف این اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ، چشم انداز بهتری از میزان فروش گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس 10 5G و همچنین گلکسی نوت 10 5G داشت.

با وجود اینکه در کل بازار آمار فروش ۶.۷ میلیون گوشی رقم بزرگی به حساب نمی‌آید، اما در نمایشگاه IFA 2019 این شرکت اعلام کرد که موفق به فروش ۲ میلیون گوشی ۵G شده است و انتظار دارد تا انتهای ۲۰۱۹ حدود ۴ میلیون گوشی ۵G را به دست مشتریان برساند. در همین زمینه این شرکت کره‌ای مدعی شده که گوشی‌های این شرکت ۵۳.۹ درصد از کل بازار جهانی گوشی‌های ۵G را تشکیل می‌دهند.

روی هم رفته ۲۰۲۰ سال جذابی برای رشد گوشی‌های ۵G است. برخلاف سال ۲۰۱۹ که بسیاری از گوشی‌ها از این فناوری پشتیبانی نمی‌کردند یا اینکه شرکت‌ها مدل‌های جداگانه‌ای را برای این موضوع عرضه کردند، اما جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ این موضوع را اجباری خواهد کرد؛ هرچند گوشی‌های مبتنی بر این تراشه باید از مودم جداگانه‌ای بهره ببرند. در این میان می‌توانیم به تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون ۷۶۵ هم اشاره کنیم که مجهز به مودم ۵G یکپارچه است.

اپراتورهای مخابراتی کشورهای مختلف هم در این زمینه با سرعت زیادی مشغول عملیاتی کردن زیرساخت‌های ۵G هستند و همین موضوع منجر به افزایش محبوبیت گوشی‌های ۵G می‌شود. پیش بینی می شود با فراگیر شدن اینترنت نسل پنجم در سراسر دنیا در سال 2020، سامسونگ گوشی های 5G بیشتری را به بازار عرضه کند. این شرکت قبلاً گفته بود که قصد دارد با معرفی فناوری های جدید، سرعت، عملکرد و امنیت دیوایس های 5G را بیش از پیش بهبود دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا