سخت افزار

رونمایی TP-Link از روترهای مش سری Deco با پشتیبانی از وای‌فای 6

تی‌پی لینک در نمایشگاه CES 2020 از جدیدترین روترهای مش Deco با پشتیبانی از شبکه وای فای 6 رونمایی کرد.  این محصول جدید در سه رده‌ سرعت مختلف و با قیمتی بین ۱۸۹.۹۹ تا ۴۴۹.۹۹ دلار اسفند امسال روانه بازار خواهد شد.

بزرگ‌ترین مزیت پشتیبانی از وای‌فای ۶، امکان اتصال همزمان بیشتری از دستگاه ها به روترها جدید است. درضمن، روترهای جدید TP-Link از آخرین استاندارد امنیتی WPA 3 نیز پشتیبانی می‌کند. Deco X90 که پیشرفته‌ترین مودم در بین مودم‌های تازه معرفی‌شده تی‌پی‌لینک محسوب می‌شود و با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد، به سیستمی سه‌بانده مجهز است و می‌تواند مساحتی درحدود ۵۶۰ مترمربع را پوشش دهد.

این شرکت می گوید به لطف فناوری Dynamic Backhaul، روترهای جدید امکان اتصال از هر سه باند موجود (یک باند ۲.۴ گیگاهرتزی و دو باند ۵ گیگاهرتزی) به تمامی واحدهای شبکه را داشته و قابلیت اتصال تا 200 دستگاه را فراهم می آورد. همچنین این روتر دارای یک پورت 2.5 گیگابیت بر ثانیه WAN داشته که برای اتصال اینترنت پرسرعت تا 1 گیگابیت بر ثانیه کاربرد دارد.

از سوی دیگر مدل Deco X60 که قرار است با قیمت 269.99 دلار عرضه شود، مجهز به سیستم سه‌باند ایکس ۹۰ بوده و می تواند مساحتی درحدود ۴۶۰ مترمربع را پوشش دهد و قابلیت اتصال هم‌زمان حداکثر ۱۵۰ دستگاه مختلف را دارد. درنهایت، سومین محصول از سری روترهای جدید TP-Link که Deco X20 نام دارد، احتمالا در دو یا سه بسته‌ متفاوت در محدوده‌ قیمتی بین ۱۸۹.۹۹ تا ۲۶۹.۹۹ دلار روانه‌ بازار خواهد شد. این محصول در‌مقایسه‌با ایکس ۹۰ و ایکس ۶۰ توان عملیاتی کمتری دارد و به سیستم دوبانده مجهز است.

هر سه محصول یادشده‌ی TP-Link به‌منظور جلوگیری از تداخل امواج از رومینگ بین نودهای شبکه و مسیریابی تطبیق‌پذیر و بهبود خودکار بهره می‎‌برند. درضمن، با اپلیکیشن‌های iOS و اندروید TP-Link تنظیم و کنترل می‌شوند و سازگاری مطلوبی نیز با دستیارهای صوتی آمازون و الکسا دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا