گجت و پوشیدنی

معرفی هدست واقعیت مجازی 8K با زاویه دید 180 درجه برای ناسا

سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی در شرکتVRgineers اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند. در رویداد CES 2020 این شرکت از جدیدترین مدل هدست XTAL خود رونمایی کرده که بیشتر از این که شبیه به یک هدست به نظر برسد، یادآور ابزارهای شکنجه قرون وسطی است؛ با این حال قابلیت هایی دارد که آن را در بین پیشرفته ترین های بازار قرار می دهد.

در این مدل، سایر ویژگی‌ها مانند ماژول واقعیت افزوده مختلط (AR) و لنزهای بهبود یافته که وسعت دید ۱۸۰ درجه را ارائه می‌کنند، در نظر گرفته شده است. به گفته یکی از خبرنگارانی که کار با این محصول را تجربه کرده، هدست XTAL  تصویر بسیار شفافی را ارائه می کند. البته مدلی که آزمایش شده، یک نسخه اولیه بوده که برای فضانوردان ناسا طراحی شده است.

هدست XTAL به قابلیت ردیابی چشم مجهز شده و از دستورات صوتی و ژست های حرکتی پشتیبانی می کند. ژست های حرکتی با کمک دو سنسور لیپ موشن شناسایی می شوند که در زیر هدست قرار گرفته اند. هدست XTAL با قیمتی که از حدود ۸۰۰۰ دلار شروع می‌شود قاعدتا برای مشتری عادی منظور نشده و همانطور که گفته شد برای برنامه‌های سازمانی مانند آموزش کارکنان در نظر گرفته شده است. نسخه‌های قدیمی‌تر XTAL هم اکنون در وزارت دفاع آمریکا، نیروی دریایی این کشور و ناسا در حال استفاده است. قیمت ۸۰۰۰ دلاری مطمئناً پول زیادی است، اما وقتی صحبت از آموزش سربازان و فضانوردان آینده می‌شود، مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا