موبایل و تبلت

اتحادیه اروپا بدنبال یکسان سازی پورت شارژ گوشی‌های هوشمند است

امروزه اکثر شرکت‌های سازنده گوشی توجهی به یکسان سازی پورت های شارژ گوشی هوشمند ندارند و هر یک از استانداردهای خاصی در این زمینه پیروی می‌کنند که برای کاربران مشکل ساز است. مقامات اتحادیه اروپا برای حل این مشکل در سطح این قاره دست به کار شده‌اند و می‌خواهند استاندارد واحدی را در این زمینه وضع کنند تا پورت شارژ همه گوشی‌های هوشمند با یکدیگر یکسان شود.

درگاه شارژ USB-C در سال 2015 وارد بازار موبایل شد و یکی از اولین گوشی‌هایی که با این درگاه شارژ به بازار آمد، گوشی وان پلاس 2 بود. اکنون تقریبا پنج سال از حضور این نوع درگاه شارژ در بازار موبایل می‌گذرد. با این وجود، هنوز سازنده‌ هایی وجود دارند که نمی‌خواهند به طور کامل از این درگاه شارژ در محصولات خود استفاده کنند. آنها از درگاه شارژ میکرو یو اس بی در گوشی‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند که از زمان پدیدار شدن گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

بر اساس تازه‌ترین بررسی‌های اتحادیه اروپا هر سال بیش از ۵۱ هزار تن زباله الکترونیکی در کشورهای عضو این قاره تولید می‌شود که بخش اعظم آنها ناشی از دور انداختن شارژرهای قدیمی و ناسازگار با تولیدات جدید است. اگر پورت شارژ گوشی‌های تلفن همراه مشابه با یکدیگر باشد، دیگر نیازی به دور انداختن شارژرهای قدیمی نخواهد بود و میزان تولید زباله‌های الکترونیکی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

قانونن‌گذاران اروپایی در تلاش هستند قانونی برای همه تولید­کنندگان گوشی‌های هوشمند وضع نمایند که آن‌ها مجبور به استفاده از یک نوع درگاه شارژ باشند. با توجه به فناوری کنونی، این درگاه USB-C خواهد بود که همچنان در همه زمینه‌های فناورانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این قانون­‌گذاری اپل که سال‌های زیادی است از تولید آیفون با درگاه شارژی به غیر از لایتنینگ شانه خالی می‌کند را نیز وادار خواهد کرد که از کانکتوری متفاوت در محصولات خود استفاده کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا