لایکا سه سال پس از معرفی دوربین M10 مدل جدیدی را بر اساس همان ویژگی های ظاهری و طراحی معرفی کرده، با این تفاوت که نسخه جدید با سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم همراه شده است. این دوربین جدید از بدنه‌ای باریک و فناوری ارتباطی وایرلس برخوردار است و یک سنسور سیاه و سفید 40 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. دوربین‌های مونوکروم لایکا که اولین نسخه از آن‌ها در سال 2012 به بازار عرضه شد، یکی از بحث‌برانگیزترین محصولات این شرکت به شمار می‌روند. دوربین‌های مونوکروم قادر به ثبت عکس‌های رنگی نیستند.

اما لایکا در این رابطه اعلام کرده که دوربین‌های مونوکروم این شرکت قادرند تصویر سیاه و سفید به مراتب بهتر و با کیفیت‌تری را به نسبت عکس‌های رنگی که به صورت سیاه و سفید در می‌آیند، ثبت کنند. حتی این مساله توسط بسیاری از عکاسان نیز تایید شده و این شرکت توانسته در عرضه سه مدل دوربین مونوکرو، امتحان خود را به خوبی پس دهد.

این تراشه فول فریم ۴۰ مگاپیکسلی با سنسورهای ۴۷ مگاپیکسلی پیاده شده در مدل های Q2  و SL2 تفاوت داشته و در میان اعضای سری M از بالاترین رزولوشن برخوردار است. سطح حساسیت  ISO هم بین ۱۶۰ تا ۱۰۰ هزار عنوان شده که نسبت به تمامی مدل های قبلی گسترده تر است. در این دوربین از وای‌فای داخلی، شاتر کم‌سروصداتر و نمایشگر لمسی استفاده شده و به گفته لایکا به دلیل عدم استقبال کاربران از قابلیت فیلمبرداری سیاه و سفید، این ویژگی از M10 مونوکروم حذف شده است. شرکت لایکا قیمت دوربین M10 مونوکروم را حدود 8295 دلار تعیین کرده که تقریبا 500 دلار از مدل M10-P ارزان‌تر است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *