شرکت Cruise به تازگی از وسیله نقلیه خودران خود موسوم به اوریجین رونمایی کرده که محصول همکاری چند ساله این شرکت با شرکت جنرال موتورز (GM) و هوندا (Honda) است. این وسیله نقلیه که شبیه به یک شاتل است، هیچ چرخ یا پدالی ندارد و برای سفر کردن با سرعت در بزرگراه‌ها طراحی شده است.

اوریجین در نگاه اول به ون شباهت دارد و مکانیزم باز و بسته شدن درب های آن شبیه قطار است. درون این اتومبیل مربع شکل، شش سرنشین در دو صندلی سه نفره مقابل یکدیگر می نشینند. سازنده تاکنون در مورد ظرفیت باتری یا قیمت خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده، ولی مدعی شده در هزینه های سالانه یک خانوار معمولی اهل سان فرانسیسکو که با خودروی شخصی یا اشتراکی سفر می کنند، 5 هزار دلار صرفه جویی خواهد کرد.

کمپانی کروز ادعا می کند طول عمر خودرو برقی اوریجین یک میلیون مایل (1609344 کیلومتر) بوده و سنسورهایش آنقدر دقیق هستند که توانایی مسیریابی و تشخیص عابر پیاده در آب و هوای نامساعد را دارند. قرار است اطلاعات ساخت این خودرو به زودی منتشر شود. همچنین از آنجا که این خودرو طراحی ماژولار دارد، احتمالا بهتر است از آن به عنوان تاکسی رباتیک استفاده شود. حسگرهای این خودرو دارای توانایی های ابرانسانی هستند تا  عابران پیاده را رصد و در آب وهوای نامساعد مسیریابی کنند.

فورد، ویمو (Waymo)، اوبر و تسلا از جمله شرکت هایی هستند که به دنبال تولید تاکسی خودران هستند؛ البته هنوز معلوم نیست کدام شرکت در این مسابقه پیروز شده و برای اولین بار موفق به تولید چنین خودرویی می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *