گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که سامسونگ این روزها مشغول کار بر روی قابلیتی مشابه با قابلیت AirDrop در سیستم عامل iOS است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی با استفاده از یک ارتباط بی‌سیم، اطلاعات مختلف را میان دستگاه‌های گوناگون جا به جا کنند. در همین رابطه، ساعاتی قبل گزارشی منتشر شد که طبق آن سامسونگ قصد دارد قابلیت مشابه ایردراپ اپل به نام Quick Share را برای گوشی‌های خود ارائه کند و به نظر می‌رسد در ابتدا گوشی‌های گلکسی اس 20 مجهز به این قابلیت می‌شوند.

ایردراپ یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های نرم‌افزاری گجت‌های اپل است که به کاربران آن‌ها اجازه می‌دهد از طریق شبکه وای‌فای، به‌راحتی فایل‌های مختلفی را انتقال دهند. گفته می‌شود گوگل هم مشغول توسعه قابلیتی مشابه به نام Nearby Sharing است ولی ظاهرا سامسونگ زودتر از گوگل دست به کار شده است.

سایت XDA Developers امروز در گزارشی اعلام کرد که توانسته است به کدهای رابط کاربری و همچنین بخشی از فایل‌های APK از برنامه‌های اختصاصی سامسونگ برای گوشی گلکسی اس 20 دسترسی پیدا کند. این سایت اعلام کرده است که با بررسی کدهای این رابط کاربری و نرم افزارهای آن، به اطلاعاتی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد قابلیتی مشابه با قابلیت AirDrop در سیستم عامل iOS، قرار است در اختیار کاربران این گوشی‌های جدید قرار بگیرد.

این قابلیت که Quick Share نام دارد می‌تواند از طریق منوی تنظیمات فعال شود. در این حالت گوشی‌های گلکسی مجهز به این قابلیت می‌توانند دستگاه‌های در دسترس در محیط اطراف خود که این قابلیت را در اختیار دارند را مشاهده کرده و نسبت به ارسال سریع فایل‌ها به آن‌ها اقدام نمایند. به این ترتیب کاربران، دیگر برای ارسال تصاویر، ویدیوها، برنامه‌ها و دیگر محتویات گوشی خود به نصب و استفاده از برنامه‌های جانبی نیازی نخواهند داشت.

 

تصویر اسکرین شاتی که توسط سایت XDA Developers منتشر شده است به یک قابلیت جذاب دیگر از این برنامه نیز اشاره دارد. این تصویر نشان می‌دهد که قابلیت Quick Share، امکان ارسال اطلاعات به تمامی دستگاه‌های بهره‌مند از پلتفرم ارتباطی SmartThings را هم فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توان فایل‌های تصویری مختلف را برای نمایش بر روی یخچال هوشمند یا تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ ارسال کرد.

یکی دیگر از امکانات Quick Share امکان ایجاد محدودیت در دریافت فایل‌ها است و کاربران می‌توانند با تغییر تنظیمات، تنها از مخاطبین موردنظر خود فایل‌ها را دریافت کنند. با وجود اینکه اپل از سال‌ها قبل قابلیت ایردراپ را ارائه کرده، ولی بسیاری از شرکت‌ها به تازگی توجه ویژه‌ای به این قابلیت نشان داده‌اند و در این زمینه دست به کار شده‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *