گوگل در پی اعلام وضعیت اضطرار از طرف سازمان بهداشت جهانی برای بیماری کرونا، برای جستجوها در مورد ویروس کرونای جدید که شیوع آن مردم و دولت‌های سراسر دنیا را نگران کرده است، سرویس هشدار را برای چنین جستجوهایی فعال کرد. شرکت گوگل رسما اعلام کرد که با همکاری سازمان بهداشت جهانی، به نتایج جستجوی کاربران در خصوص ویروس کرونا (coronavirus)، نکته‌هایی را در جهت آشنایی و بالابردن آگاهی آن‌ها از این ویروس و راه‌های مقابله با آن اضافه کرده است.

این اقدام گوگل در جهت مقابله با گسترش و پیشگری از اتبلا به ویروس کرونا در جهان صورت گرفته است. در کنار این اطلاعات، آخرین اخبار مرتبط با ویروس کرونا نیز برای کاربران به نمایش درخواهد آمد. همچنین این شرکت اخیرا مبلغ 250 هزار دلار را از طرف نهاد Google.org که در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه فعالیت دارد، برای مبارزه با این بیماری به صلیب سرخ چین اهدا کرده است. ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شناسایی شد و اکنون به چندین کشور سرایت کرده است. این ویروس تاکنون بیش از 200 نفر قربانی گرفته و بیش از 8 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

گوگل در توییتر اعلام کرده است که به هر کسی که می‌خواهد اطلاعاتی راجع به بیماری کرونا و کروناویروس یا مطالب مرتبط با آن جستجو کند، مطالب و منابعی از سازمان سازمان بهداشت جهانی نشان داده می‌شود. این موارد شامل وضعیت شیوع این ویروس و همچنین مشاوره در مورد چگونگی حفظ امنیت خود در برابر آن است. البته این اطلاعات در صدر نتایج جستجو یعنی جایی که گوگل همیشه اخبار برتر را از منابع تأیید شده در آن قرار می‌دهد، جای نمی‌گیرند، اما بالاتر از مطالب و پیوندهای انجمن‌ها و بلاگ‌ها نشان داده می‌شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *