سامسونگ ساعاتی قبل علاوه بر معرفی خانواده گلکسی اس 20، از گوشی هوشمند تاشوی خود با نام گلکسی زد فلیپ با نمایشگر UTG و تراشه اسنپدراگون 855 پلاس معرفی کرد. گوشی گلکسی Z Flip از نمایشگر حفره‌دار 6.7 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2636 پیکسل بهره می‌برد و نسبت تصویر آن به ۲۲:۹ می‌رسد.

برخلاف نسل قبلی، سامسونگ برای بهبود محافظت از این نمایشگر از پوشش شیشه‌ای بسیار نازک موسوم به UTG استفاده کرده که دوام این نمایشگر بر برابر ضربات و اشیاء خارجی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در بخش بیرونی یک نمایشگر بسیار کوچک ۱.۱ اینچی هم تعبیه شده که وظیفه‌ نمایش نوتیفیکیشن‌ ها و دیگر اطلاعات را بر عهده دارد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که حسگر اثر انگشت این گوشی در لبه کناری بدنه قرار گرفته است. همچنین نمایشگر ۱.۰۶ اینچی می‌تواند به‌عنوان ویوفایندر دوربین نیز ایفای نقش کند.

در قلب گلکسی زد فلیپ از وجود تراشه‌ اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده شده است که با حافظه‌ رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ داخلی ۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. سامسونگ از وجود یک دوربین دوگانه در پشت گوشی بهره برده که شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید در کنار یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با لنز اولترا واید است. همچنین باید به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.4 به عنوان دوربین سلفی نیز اشاره کرد.

یک باتری کوچک ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی گلکسی Z Flip را برعهده دارد که از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این باید به پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم اشاره کنیم که البته سرعت آن فقط ۹ وات است. سامسونگ برای ارائه‌ بهترین تجربه‌ی کاربری از جنبه‌‌ نرم‌افزاری نیز با گوگل همکاری کرده و حالتی با عنوان Flex Mode را توسعه‌ داده است که نمایشگر ۶.۷ اینچی را به دو نمایشگر ۴ اینچی تقسیم می‌کند. رابط کاربری در حالت Flex Mode برای تماشای ویدیوها در یوتیوب یا تصاویر بهینه شده است.

گوشی تاشو گلکسی Z Flip از سه روز دیگر یعنی ۱۴ فوریه در رنگ‌های ارغوانی، مشکی و طلایی رنگ با قیمت ۱۳۸۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود.کاربران برای خرید این گوشی از لحاظ حافظه رم و حافظه داخلی حق انتخاب ندارند و باید به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بسنده کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *