سرانجام سامسونگ ساعاتی پیش در جریان رویداد آنپکد 2020، از پرچمداران جدیدش با نام گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس رونمایی کرده که دارای نمایشگر 120 هرتزی و توانایی فیلم برداری 8K می باشند.

طراحی و صفحه نمایش

گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس دارای صفحه نمایشی به ترتیب 6.2 اینچی و 5.7 اینچی بهره می برد. نمایشگر هر دو گوشی از نوع داینامیک امولد با نرخ رفرش 120 هرتزی بوده و رزولوشن +Quad HD یا 1440 در 3200 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 20 به 9 را ارائه می دهد. از آنجا که در این حالت مصرف باتری بیشتر می شود، در رابط کاربری نرخ رفرش به صورت پیش فرض روی ۶۰ هرتز تنظیم شده اما می توان آن را با ۱۲۰ هرتز تغییر دارد. دیگر قابلیت شاخص این پنل ها پشتیبانی از +HDR10 برای نمایش محتوا است.

دوربین اصلی و سلفی

در پشت گوشی شاهد قرار گیری دوربین سه گانه اصلی هستیم که متشکل از سنسور 64 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم F2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، سنسور 12 مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم F1.8، فوکوس خودکار فوق سریع با پیکسل دوگانه و لرزشگیر اپتیکال و حسگر 12 مگاپیکسلی الترا واید با گشودگی دیافراگم F2.2 و میدان دید ۱۲۰درجه ای است. گلکسی اس ۲۰ پلاس از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند که تفاوت آن با دوربین سه‌گانه‌ گلکسی اس ۲۰ به وجود ماژول ToF با وضوح 0.3 مگاپیکسل بازمی‌گردد.

سامسونگ قابلیتی موسوم به Space Zoom را به پرچمداران جدیدش اضافه کرده است که در دو نسخه‌ گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس امکان زوم تا سقف ۳۰ برابری را در اختیار کاربر می‌گذارد. امکان ثبت همزمان چندین عکس به‌شکل‌هایی همچون Live Focus، کراپ‌شده و اولتراواید، سپس انتخاب بهترین آن‌ها به‌کمک هوش مصنوعی، در کنار فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه از ویژگی‌های مهم دوربین پشتی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ به‌شمار می‌آید.

گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس برای ثبت عکس‌های سلفی از ماژول ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، فوکوس خودکار Dual Pixel PDAF استفاده می‌کنند و به کاربر امکان ضبط ویدئوهای سلفی 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را نیز می‌دهند. برخلاف نسل گذشته، دوربین سلفی اکنون داخل حفره‌ای کوچک در میانه‌ لبه‌ بالایی نمایشگر قرار دارد تا آسیب کم‌تری به تجربه‌ی بصری کاربر وارد سازد.

سخت افزار و باتری

سامسونگ مثل همیشه پرچمدارهای خود را در دو نسخه و با تراشه های اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ روانه بازار خواهد کرد. تنها تفاوت نسخه های 5G و LTE این پرچمدارها به پیکربندی رم و حافظه برمی گردد که برای نسخه LTE گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس پلاس شامل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. نسخه های 5G اما از ۱۲ گیگابایت رم بهره می برند. میزان حافظه داخلی برای اس 20 نسخه 5G همان ۱۲۸ گیگابایت است اما اس 20 پلاس 5G در پیکربندی های با ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه به دست کاربران می رسد. اصلی ترین مزیت پرچمدارهای سامسونگ این است که برای نخستین بار با رم LPDDR5 عرضه خواهند شد که سرعت را به سطح جدیدی می رساند. تمامی مدل ها قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا یک ترابایت را دارند.

پرچمدارهای جدید سامسونگ از نظر باتری و سرعت شارژ نسبت به نسخه های قبلی بهبود پیدا کرده اند. در گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس به ترتیب شاهد باتری های 4000 و 4500 میلی آمپر ساعتی هستیم که با تکیه بر شارژ سریع ۲۵ واتی به سرعت آماده کار خواهند شد. شارژ بی سیم این باتری با توان ۱۵ وات صورت می گیرد و قابلیت شارژ دستگاه های دیگر به صورت بی سیم یا با سیم را دارد.

قیمت و زمان عرضه

گلکسی اس 20 در رنگ های خاکستری، آبی و صورتی و گلکسی اس 20 پلاس در رنگ های خاکستری، آبی و مشکی از ۱۶ اسفند به دست کاربران خواهند رسید. قیمت تعیین شده برای نسخه LTE گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس به ترتیب 900 و 1000 دلار تعیین شده اما برای خرید مدل 5G آنها باید 100 دلار بیشتر بپردازید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *