کوالکام به تازگی از جدیدترین مودم 5G خود موسوم به اسنپدراگون ایکس 60 رونمایی کرده است. این تراشه جدیدی براساس معماری ساخت 5 نانومتری توسعه داده شده و انتظار می رود که در نسل جدید تراشه های A14 اپل و اسنپدراگون 875 بکارگیری شود.

این مودم به دلیل داشتن همین مزیت از لحاظ مصرف انرژی و تولید گرما نسبت به دیگر مودم‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، این فناوری به شرکت‌های سازنده اجازه می‌دهد که تراشه و مودم‌ها را در اندازه کوچک‌تری تولید کنند و این یعنی گوشی‌ها برای تعبیه قطعات از فضای بیشتری می‌توانند استفاده کنند.

اسنپدراگون قرار است بهبود سرعت قابل توجهی برای اینترنت ۵G مبتنی بر امواج میلی‌متری و فرکانس پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز به ارمغان بیاورد. به لطف قابلیت تجمع طیف، مودم X60 می‌تواند سرعت دانلود فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز را به بالای ۵ گیگابیت در ثانیه برساند و در مورد امواج میلی‌متری هم سرعت دانلود حدودا ۷.۵ گیگابیت در ثانیه امکان‌پذیر می‌شود.

قابلیت تجمع طیف به اپراتورهای اجازه می‌دهد تا فرکانس‌های مختلفی که به آن‌ها دسترسی دارند را برای انتقال داده‌های بیشتر با هم ترکیب کنند. تجمع طیف نه تنها سرعت بالاتر را امکان‌پذیر می‌کند، بلکه پوشش ۵G را هم بهبود می‌بخشد که در حال حاضر شرکت‌ها در این زمینه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اما این قابلیت‌ها بدون استفاده از آنتن‌های ۵G جدید امکان‌پذیر نمی شود و به همین خاطر کوالکام در کنار مودم X60 از آنتن‌های جدیدی رونمایی کرده است.

مودم اسنپدراگون X60 و قطعات مربوط به آن در تعداد زیادی از پرچم‌داران اندرویدی سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق اعلام کوالکام، این قطعات در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ برای خریداران ارسال خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *