لپ تاپ
موضوعات داغ

لنوو از 9 لپ تاپ جدید سری تینک‌پد رونمایی کرد

لنوو به تازگی از 9 لپ تاپ جدید سری تینک‌پد با پردازنده نسل دهم اینتل رونمایی کرده است. متاسفانه هیچ کدام یک از آنها ایکس وان فولد، اسلیم 7، یوگا 5 جی یا دیگر مدل‌هایی که طبق اخبار، از نمایشگاه CES 2020 تا امروز منتظر آن‌ها بوده‌ایم، نیستند.

لپ تاپ های جدید سری ThinkPad لنوو از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. یکی از دلایل آن، قدمت بالا به شمار می‌رود، به طوری که اولین کامپیوتر قابل حمل از این سری، در سال 1992 عرضه شد. از جمله این محصولات جدید می‌توان به ThinkPad X13 و ThinkPad X13 Yoga اشاره کرد که البته نباید این دو را با X1 Carbon و یا X1 Yoga اشتباه گرفت. این دو لپ تاپ جدید به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی، پردازنده نسل دهمی‌ اینتل و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا تا ۲ ترابایت مجهز شده‌اندکارت گرافیک دستگاه نیز به صورت یکپارچه طراحی شده است.

در مدل X13، می‌توان حافظه رم دستگاه را تا ۳۲ گیگابایت و در مدل X13 Yoga نیز تا ۱۶ گیگابایت ارتقا داد. همچنین، X13 به یک درگاه تاندربولت ۳ مجهز شده و این در حالیست که درمدل دوم، این درگاه تعبیه نشده است. همانند تمامی لپ تاپ های جدید سری ThinkPad پشتیبانی وای فای 6 در نظر گرفته شده است.

شبیه به لپ تاپ‌های قبلی سری X لنوو، دو محصول نام برده نیز از ویژگی امنیتی اختصاصی این شرکت با نام PrivacyGuard استفاده می‌کنند. این ویژگی، از طریق وب کم، حضوری فردی پشت سر شما را تشخیص خواهد داد. در ادامه هشداری به کاربر داده شده و با کاهش نور نمایشگر، تماشای محتویات مخصوصا از زوایای کناری غیر ممکن می‌شود. نمایشگر، از جمله نقاط قوت لپ تاپ X13 Yoga است. صفحه نمایش آن دارای پنل اولد بوده و رزولوشن 4K است. فروش لنوو تینک پد ایکس 13 و ایکس 13 یوگا از ربع دوم سال میلادی جاری (دو ماه دیگر) آغاز می‌شود. قیمت نسخه پایه X13 و X13 Yoga به ترتیب 849 دلار و 1099 دلار است.

این شرکت، مدل‌های جدیدی را نیز به سری T خانواده ThinkPad خود اضافه کرد. این محصولات شامل T۱۴، T۱۴s و T۱۵ می‌شوند. لنوو در این لپ تاپ‌ها از پردازنده نسل دهمی‌اینتل، حافظه SSD قابل ارتقا تا ۲ ترابایت، نمایشگری با رزولوشن ۴K و میکروفون دوگانه استفاده است. مدل‌های T۱۴ و T۱۵ به کارت گرافیک GeForce MX330 مجهز شده‌اند. قرار است این سه محصول از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و به ترتیب با قیمت پایه ۸۴۹.۱۰۲۹ و ۱۰۷۹ دلار به دست خریداران برسند.

لنوو برای آن‌هایی که به دنبال محصولات ارزان‌قیمت هستند نیز گزینه‌هایی را در قالب مدل‌های سری L ارائه داده که شامل L13، L13 Yoga، L14 و L15 می‌شوند. این محصولات به پردازنده نسل دهمی‌اینتل، گرافیک یکپارچه و اسپیکر دوگانه مجهز شده اند. خریداران مدل‌های L۱۴ و L۱۵ می‌توانند از حافظه ذخیره‌سازی HDD تا دو ترابایت و یا SSD تا یک ترابایت در این محصول استفاده کنند. اما در L۱۳ و L۱۳ Yoga این ویژگی تنها در حالت حافظه SSD تا یک ترابایت ارائه می‌شوند.

خبری از پشتیبانی از درگاه تاندربولت ۳ در این دستگاه نیست، اما خوشبختانه از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند. در مدل‌های L۱۴ و L۱۵ از دکمه‌های اختصاصی ارتباطی استفاده شده که امکان ملحق و یا خارج شدن از جلسات را برای کاربران فراهم می‌کند. قیمت لپ تاپ‌های لنوو ال 13، ال 13 یوگا، ال 14 و ال 15 به ترتیب 679 دلار، 799 دلار، 649 دلار و 649 دلار است. عرضه آن‌ها به بازار از ربع دوم سال 2020 آغاز می‌شود. قرار است برای چهار مدل T14s ،T14 ،X13 و L14 نسخه‌هایی مجهز به پردازشگر موبایل Ryzen Pro 4000 نیز ارائه شود. زمان عرضه این نسخه‌ها هنوز مشخص نیست.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا