نرم افزار و اینترنت

پرداخت 100 درصد از درآمد برنامه‌های هواوی اپ‌گالری به توسعه دهندگان

هواوی در یک اقدام حساب شده و البته کمی عجیب اعلام کرد ۱۰۰ درصد سود حاصل از فروش برنامه در فروشگاه اپ گالری را در دو سال اول به توسعه‌دهندگان پرداخت می‌کند!

اپ‌گالری هواوی در حال حاضر با اختلاف زیاد، پایین‌تر از پلی استور گوگل و اپ استور اپل، سومین فروشگاه بزرگ اپلیکیشن‌های موبایل به حساب می‌آید. هواوی به دلیل تحریم‌های دولت آمریکا تا اطلاع ثانوی مجاز به استفاده از اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل نیست؛ به همین خاطر شدیدا به فروشگاه اختصاصی خود یعنی AppGallery وابسته است.

در توافق‌نامه سرویس اپ گالری آمده، توسعه‌دهندگانی که تا آخر ماه ژوئن در این برنامه عضو شوند، به مدت ۲ سال، ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از فروش برنامه خود را دریافت خواهند کرد! البته این مدت زمان به دو بخش تقسیم شده است. در ۱۲ ماه اول، توسعه‌دهندگان ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های غیر بازی را دریافت می‌کنند. برای بازی‌ها این مقدار به ۸۵ درصد کاهش می‌یابد. عددی که بسیار نزدیک به ۸۸ درصد فروشگاه اپیک گیمز است.

در ۱۲ ماه دوم اما توسعه‌دهندگان ۸۵ درصد درآمد را دریافت می‌کنند و این درصد دیگر مختص برنامه یا بازی به تنهایی نیست؛ یعنی چه برنامه و چه بازی، باید ۸۵ درصد درآمد حاصل از فروش به توسعه‌دهنده برسد. حال اگر شخص یا شرکتی بخواهد برنامه‌های آموزشی طراحی کند، می‌تواند ۹۰ درصد آنچه را که طراحی می‌کند دریافت کند.

 

دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها سال نخست سال دوم نرخ استاندارد تقسیم درآمد
آموزشی 100 درصد: 0 درصد ۹۰ درصد :۱۰ درصد ۸۰ درصد :۲۰ درصد
بازی 85 درصد: 15 درصد ۸۵ درصد :۱۵ درصد ۷۰ درصد :۳۰ درصد
رسانه و سرگرمی، ابزارها، ارتباطی، کتاب‌ها و منابع، عکاسی، آشپزی، سفر و مسیریابی، مسافرت و اقامت، خرید، کسب‌و‌کار، کودکان، مالی، ورزش و سلامت، سبک زندگی، خودرو، شخصی‌سازی 100 درصد : 0 درصد ۸۵ درصد :۱۵ درصد ۷۰ درصد :۳۰ درصد

پس از اتمام موعد دو ساله، نرخ استاندارد اعمال شده و نسبت سهم هواوی به سهم توسعه‌دهندگان برای تمامی دسته‌بندی‌ها به جز دسته‌ آموزشی ۳۰ به ۷۰ خواهد بود. برای اپلیکیشن‌های آموزشی این نسبت ۲۰ به ۸۰ خواهد بود. سیاست جدید هواوی تنها برای توسعه‌دهندگان خارج از چین موضوعیت دارد. هواوی در مجموع برای توسعه‌دهندگان خارجی امتیازات بیشتری در نظر می‌گیرد؛ به‌عنوان مثال تنها نیمی از عواید پرداخت درون برنامه‌ای به توسعه‌دهندگان چینی تعلق می‌گیرد؛ این در حالی است که سهم توسعه‌دهندگان غیرچینی ۷۰ درصد است.

برای مقایسه، گوگل و اپل در حال حاضر ۳۰ درصد از درآمد فروش اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه‌هایشان را سهم خود می‌دانند و ۷۰ درصد باقی‌مانده را به توسعه‌دهندگان پرداخت می‌کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا