فیسبوک امروز اعلام کرد که فعالیت اپلیکیشن فیلتر چهره مبتنی بر واقعیت افزوده MSQRD را خاموش خواهد کرد. این اپلیکیشن توسط فیس در سال 2016 خریداری شده بود.

در ادامه فیس بوک خاطرنشان کرد که در تاریخ 13 آوریل 2020، این اپلیکیشن را از فروشگاه های اندروید و iOS حذف خواهد کرد. فیس بوک این اپلیکیشن را در سال 2016 خریداری کرده بود و با گذشت چند سال، نقش اساسی در تقویت ابزارهای داخلی فیلترگذاری تصویر مبتنی بر واقعیت افزوده و ویدیو فیس بوک داشت.

به طوریکه این شرکت ابزاری به نام  Spark AR ارائه کرد که امکان ایجاد فیلترهای چهره دلخواه فیس بوک و اینستاگرام را برای کاربران فراهم می کرد. براساس گزارش بیزینس اینسایدر، این شرکت پس از تصاحب MSQRD، فول داده آن را به عنوان اپلیکیشن مستقل نگه دارد و همچنان بروزرسانی مداوم را برای این برنامه ارائه دهد، اما این شرکت به پشتیبانی از این برنامه تا پایان سال 2016 خاتمه داد.

در طی چند سال گذشته، فیلترگذاری چهره به یک ویژگی محبوب در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است، به گونه ای که اینستاگرام و اسنپ چت ابزارهای تعویض چهره ای را ارائه دادند و به دلیل محبوبیت آنها، ممکن است برنامه ای مانند MSQRD برای برخی از کاربران غیر ضروری به نظر برسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *