موبایل و تبلت

امنی ویژن از حسگر تصویر 64 مگاپیکسلی با اندازه 1.2 اینچ رونمایی کرد

شرکت امنی ویژن از جدیدترین سنسور تصویر 64 مگاپیکسلی 1.2 اینچی رونمایی کرده که برای گوشی های هوشمند بسیار باریک و رده بالا ایده آل خواهد بود.  این شرکت ادعا می کند اولین سنسور تصویر 0.7 میکرونی 64 مگاپیکسلی در جهان است.

این حسگر جدید OV64B نام داشته و با کوچک تر کردن پیکسل، 64 میلیون از آنها را در یک سنسور تصویر 1/2 اینچی قرار می دهد. اندازه 1/2 اینچ کمی بزرگتر از سنسور های معمولی با اندازه 1/2.55 اینچ در آیفون 11 و گوگل پیکسل 4 است اما کوچکتر از رزولوشن های مشابه است.

امنی ویژن OV64B بر روی فن آوری قالب Sture PureCel Plus-S شرکت و آرایه فیلتر رنگ چهار سلولی (CFA) با سخت افزار داخلی تراشه برای re-mosaic یا ادغام پیکسل ها ساخته شده است. OmniVision می گوید، همراه با تصاویر با وضوح ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور همچنین می تواند تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با حساسیت 4 برابر را بخاطر بهره برداری از پیکسل تقریبا معادل سنسورهای با پیکسل های 1.4 میکرون تولید کند، این امر باید منجر به عکاسی بهتر در کم نور شود.

به لحاظ فیلمبرداری، رزولوشن اضافی به حسگر OV64B اجازه می دهد تا ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را به همراه تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) ضبط کنند. همچنین از ضبط آهسته تا 240 فریم بر ثانیه در 1080p و 480 فریم بر ثانیه در 720p پشتیبانی می کند.

سنسور OmniVision OV64B دارای ویژگی فوکوس تشخیص فاز میکرولنس نوع 2 ، 2 × 2 میکرولنس (ML-PDAF) برای افزایش دقت فوکوس خودکار است. همچنین یک رابط CPHY برای توان بیشتر با استفاده از پین های کمتری فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سنسور، به وب سایت OmniVision مراجعه کنید. این شرکت انتظار دارد که تراشه OV64B را از ماه مه به دست تولید کنندگان برساند.

منبع
petapixel
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا