فناوری

تهدید ایلان ماسک برای انتقال کارخانه تسلا از کالیفرنیا به دنبال قرنطینه

ایلان ماسک به دنبال بازگشایی کارخانه تسلا در فریمانت کالیفرنیا بود، اما مقامات محلی در شهرستان «آلامدا» مانع از انجام چنین کاری شدند. حالا مدیرعامل تسلا تهدید کرده که در صورت عدم کاهش محدودیت‌ها، مقر این شرکت را به نوادا یا تگزاس منتقل می‌کند.

این تهدید ناشی از تمایل ایلان ماسک برای بازگشایی هرچه سریع‌تر کارخانه تولید خودروی الکتریکی فریمونت در کالیفرنیا است؛ زیرا این کارخانه در شهرستان آلامدا قرار دارد و طبق برنامه زمان‌بندی باید تا پایان ماه مه میلادی تعطیل باقی بماند. هم‌اکنون تنها مشاغلی که بسیار ضروری تلقی شوند، مجاز به بازگشایی هستند.

او همچنین تهدید کرده با توجه به شیوه برخورد تسلا در آینده تولید را از کارخانه فرمونت به مکان دیگری منتقل می کند. به گفته ماسک، شرکت تسلا به دلیل سرپیچی از فرماندار، رئیس جمهور، آزادی های مشروطه ما و عقل سلیم ساده از مقامات این منطقه شکایت می کند. این کارآفرین در موقعیت های مختلف ناراحتی خود از تعطیلی کارخانه فرمونت را ابراز کرده است. انتقال کارخانه تسلا به ایالت نوادا توانایی استخدام نیروهای جدید در این شرکت را به چالش می کشد.

راه اندازی مجدد مشاغل باعث می‌شود افراد دوباره به محل کار خود برگردند، اما کاهش محدودیت‌های قرنطینه خطراتی را برای سلامت عمومی به همراه دارد. براساس آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 78000 نفر در ایالات متحده و 277،000 نفر در سطح جهان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا