تیم DxOMark اخیرا به بررسی عملکرد دوربین اصلی گلکسی اس 20 پلاس سامسونگ پرداخته و امتیازات آن اعلام کرده است. این تیم، پس از بررسی دوربین‌های پشتی گلکسی S20 پلاس امتیاز کلی ۱۱۸ را به آنها داد. بدین ترتیب این گوشی با یک امتیاز بیشتر از آیفون ۱۱ پرو مکس و دو امتیاز کمتر از می CC9 پرو پریمیوم ادیشن در «رتبه دهم» جدول جای گرفت.

دوربین چهارگانه اصلی گلکسی اس 20 پلاس شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس دوال پیکسل فوق سریع، حسگر تصویر بزرگ ۱/۱.۷۶ اینچ، گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصویر، تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با فوکوس تشخیص فاز، حسگر تصویر ۱/۱.۷۲ اینچ، گشودگی دیافراگم f/2.0 و لرزشگیر اپیتکال تصویر، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 و لنز ۱۳ میلی متری و دوربین ToF می شود. در بخش قابلیت‌های ویدئویی، گلکسی S20 پلاس توانایی ثبت ویدئو 8K با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه را مانند S20 Ultra دارد. گلکسی S20 پلاس برای ضبط ویدئو 8K به‌جای استفاده از دوربین اصلی، از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

همان‌طورکه گفته شد، DxOMark پس از بررسی‌های متعدد روی دوربین گلکسی S20 پلاس، امتیاز ۱۲۷ را برای عکاسی و ۱۰۰ را برای ویدیو به این گوشی داد که میانگین امتیاز ۱۱۸ را نشان می‌دهد. این سایت همچنین در بررسی خود یکی از بزرگ ترین تفاوت‌های دوربین گلکسی S20 پلاس در مقایسه با مدل اولترا را عدم توانایی آن در حفظ جزئیات ذکر کرده است. این مشکل به طور مشخص در محیط‌هایی که شرایط ایده آلی برای عکسبرداری ندارند خود را نشان می‌دهد.

مشکل عدم توانایی در حفظ جزئیات در عکس‌هایی که در محیط‌های سربسته گرفته شده‌اند با شدت بیشتری نمایان می‌شود و با نگاه نزدیک به عکس‌ها می‌توان متوجه کاستی‌های متعدد در لبه سوژه‌ها شد. با این حال تصاویری که در حالت اولترا واید و بوکه با گلکسی S20 پلاس ثبت می‌شوند، کیفیتی خارق‌العاده دارند و دقت رنگ و نوردهی را می‌توان در شرایط نوری گوناگون، در تمامی دوربین‌ها عالی توصیف کرد. فوکوس خودکار دوربین گلکسی S20 پلاس هم سرعت و دقت زیادی دارد و با وجود کمی شارپ بودن بیش‌از‌حد تصاویر، جزئیات را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *