شرکت دل به تازگی از نسل جدید لپ تاپ های XPS 17 و XPS 15 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها طراحی مدرن‌تری نسبت‌به گذشته دارند و به‌سخت‌افزاری توانمند مجهز شده‌اند. دل در مدل جدید لپ‌تاپ ‌هایش برخی درگاه ‌های پیشین را برای استفاده از USB-C کنار گذاشته و از صفحه‌ نمایشی جدید با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ استفاده کرده است.

بر این اساس لپ تاپ XPS 15 محسوس‌ترین تغییرات ظاهری نسبت به پنج سال اخیر را دریافت کرده و دارای نمایشگری 15.6 اینچی با نسبت تصویر 16 به 10 است. در این مدل علاوه بر نسل دهم تراشه‌های اینتل، از کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1650 Ti Max-Q نیز استفاده شده است. حاشیه های نمایشگر این لپ تاپ در تمامی جهات باریکتر از قبل شده و دکمه نازیبایی که در بخش پایینی اش دیده می شد نیز از بدنه آن حذف شده است.

دل رزلوشن های مختلفی را برای این لپ تاپ در نظر گرفته و بسته به بودجه و انتخاب خود میتوانید مدل 4K (با رزلوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) یا فول اچ دی (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) را انتخاب نمایید. علاوه بر این علاقمندان میتوانند XPS 15 را همراه با چیپ ۴۵ واتی Core i9 10885H اینتل، ۶۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی پیکره بندی نمایند.

این لپ تاپ دل همچنین شامل دو درگاه USB-C Thunderbolt 3، یک درگاه USB-C 3.1 و درگاه کارت حافظه SD است. به لطف حذف درگاه USB-A و HDMI، لپ تاپ جدید دل دارای ضخامت به مراتب کمتری نسبت به نسل قبلی است. در سوی دیگر شرکت سازنده مدعی است که در نسخه‌ای با نمایشگر فول اچ دی، باتری قادر به همراهی کاربر به مدت 25 ساعت کار مداوم است. لپ تاپ XPS 15 با قیمت 1,299.99 دلار به زودی راهی بازار خواهد شد.

در کنار این محصول شرکت دل از لپ تاپ بزرگتر XPS 17 رونمایی کرد که تقریبا ۱۰ سالی از ارائه آخرین به روز رسانی برای آن می گذرد. شرکت دل از این محصول با نام قدرتمندترین لپ تاپ سری XPS یاد کرده و تلاش نموده امکانات زیادی را درون بدنه کوچک این لپ تاپ ۱۷ اینچی جای دهد. دل تصمیم گرفته است در مدل XPS 17 2020 از صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می برد. کاربر درصورت تمایل می‌تواند XPS 17 را در دو مدل تهیه کند که یکی از آنها صفحه‌نمایشی فول HD (معادل 1920 در 1200 پیکسل) دارد و دیگری به صفحه‌نمایشی مجهز شده است که وضوح آن از 4K هم می‌‌گذرد (3840 در 2400 پیکسل).

شرکت دل همچنین این امکان را برای خریداران XPS 17 فراهم کرده که آن را همراه با گرافیک انویدیا GTX 1650 Ti Max-Q یا کارت گرافیک اختصاصی RTX 2060 خریداری نمایند. ضخامت بدنه این لپ تاپ برابر با ۱۹.۵ میلیمتر و وزن آن ۲.۱ کیلوگرم اعلام شده و در نتیجه میتوان گفت گزینه ای ایده آل برای گیمینگ یا خالقان محتوایی است که بدنبال امکانات گرافیکی خوب روی لپ تاپ ها هستند.

کاربر می‌تواند XPS 17 را نیز همچون XPS 15 در قدرتمندترین کانفیگ با پردازنده‌ مرکزی ۴۵ وات Core i9 10885H اینتل، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تهیه کند. دل همچنین از اعمال برخی بهبودها در سیستم خنک‌کننده‌ XPS 17 خبر می‌دهد تا میزان جریان‌یافتن هوا درون بدنه‌ی آن، بیشتر شود. همچنین XPS 17 مجهزبه نوعی سیستم خنک‌کننده‌ مبتنی‌بر محفظه‌ بخار سفارشی است تا بتواند گرمای زیاد ناشی از فعالیت پردازنده‌ مرکزی و پردازنده‌ گرافیکی را دفع کند. این محصول از تابستان امسال با قیمت ۱۴۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *