اپل به تازگی بروزرسانی iOS 13.5 و iPadOS 13.5 را با ویژگی های مربوط به کووید 19 برای دستگاه های خود منتشر کرده است. مهمترین این ویژگی، فرآیند بازکردن قفل صفحه دستگاه های دارای فیس آی دی بوده که برای کاربرانی که ماسک می پوشند. آنچه که سیستم جدید انجام داده، اینست که هنگام شناسایی ماسک صورت، به طور خودکار قسمت کد عبور را نشان می دهد، بنابراین می توانید مستقیماً رمز عبور را وارد کرده و Face ID را دور بزنید. این کار برای باز کردن قفل دستگاه و همچنین در برنامه هایی برای مواردی از قبیل پرداخت انجام می شود.

ویژگی دیگر مربوط به COVID-19 پشتیبانی از API اعلان ها برای پشتیبانی از برنامه ردیابی مخاطبین COVID-19 از مقامات بهداشت عمومی است. این ویژگی که با همکاری گوگل توسعه یافته، امروز آن را در کنار اپل مشاهده می کنیم. این به خودی خود یک اپلیکیشن نبوده، بلکه API هایی است که به توسعه دهندگان امکان ساخت اپلیکیشن با این APIها را فراهم می کند.

به روزرسانی iOS 13.5 همچنین از فناوری بلوتوثی برای ردیابی تماس کرونا پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که حالا با استفاده از برنامه‌هایی که توسط مراکز درمانی توسعه داده شده‌اند، نوتیفیکیشنی به کاربر ارسال می‌شود که او را از در تماس بودن با فرد مبتلا به کووید ۱۹ باخبر می‌کنند. البته این سیستم تا زمانی که اپلیکیشن مربوطه نصب نشده باشد، غیر فعال خواهد بود.

به روزرسانی iOS 13.5 همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا در برنامه Group FaceTime قابلیتی را غیر فعال کنند که به طور خودکار ابعاد پنجره‌ای که مخاطب در حال صحبت کردن است را تغییر می‌دهد. برای دانلود iOS 13.5 و iPadOS 13.5 برای آیفون و آیپد کافیست به قسمت Settings و سپس Software Update رفت. اگر آپدیت هنوز نیامده باید همچنان صبر کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *