در یوتیوب ویدیوهای طولانی زیادی وجود دارد و شاید بخواهید تنها بخش‌هایی از آن‌ها را ببینید. اگر در این دسته قرار می‌گیرید، ویژگی جدید این وب‌سایت کارایی بالایی برایتان خواهد داشت. ویژگی «Video Chapters» یوتیوب به سازندگان ویدیوها اجازه می‌دهد که آنها را قسمت‌بندی کنند تا کاربران به صورت مستقیم به بخش موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.

این ویژگی روی تمام پلتفرم‌های دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند در دسترس بوده و به تولید کنندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدیو‌های طولانی خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنند. هر کدام از این بخش‌ها نیز توضیحات مخصوص خودش را خواهد داشت. تولید کنندگان محتوا برای استفاده از این ویژگی، نیاز به استفاده از کد‌های زمانی با فرمت 0:00 خواهند داشت.

برای دسترسی راحت‌تر کاربران در موبایل به بخش‌های مختلف ویدیو، یوتیوب بازخورد هپتیکی را درنظر گرفته است. در دسکتاپ کاربران به چنین قابلیتی دسترسی ندارد و بجای آن، با حرکت ماوس به بخش بعدی فرستاده می‌شوند. اگر توسط گوشی یا تبلت در حال استفاده از یوتیوب باشید، می‌توانید در زمان مشاهده ویدیو انگشتان خود را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا به زمان موردنظر خود برسید.

این مکانیزم ساده اکنون کار تماشای ویدیو‌ها و پادکست‌های طولانی را برای کاربران ساده تر خواهد کرد. به این ترتیب شما می‌توانید به جای تماشای کامل یک ویدیو، تنها بخش مورد نظر خود را در مورد موضوع خاصی تماشا کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *