نرم افزار و اینترنت

گوگل بتای عمومی اندروید 11 را منتشر کرد

سرانجام، گوگل از انتشار نخستین بتای عمومی سیستم عامل اندروید 11 برای تمامی کاربران خبر داد. این یعنی مرحله مربوط به انتشار نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان به پایان رسیده و حالا وارد فاز مربوط به نسخه‌های بتا عمومی شده‌ایم که یک مرحله قبل از عرضه نسخه نهایی اندروید محسوب می‌شود.

در حال حاضر نسخه آزمایشی سیستم عامل اندرویدی 11 فقط با گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل سازگار است و سایر گوشی‌ها توانایی تجربه آن را ندارند. برای تجربه نسخه آزمایشی اندروید 11 باید یکی از گوشی‌های سری پیکسل 2، پیکسل 3، پیکسل 3a و یا پیکسل 4 را در اختیار داشته باشید.

از مهم ترین ویژگی‌های این نسخه می‌توان به قابلیت‌های جدید حفاظت از حریم خصوصی اشاره کرد. حالا می‌توان اپلیکیشن‌هایی که مجاز به دسترسی به اطلاعات شخصی هستند را انتخاب نمود. علاوه بر این با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور با صفحه کنترل سریع جدید مواجه می‌شوید. قابلیت Bubbles یا همان حباب چت برای اپلیکیشن‌های پیام رسان به نسخه ۱۱ بازگشته و با نمایش آواتارهای کوچک شناور روی صفحه، دسترسی سریع به چت‌ها حتی با باز بودن اپ‌ها را امکان پذیر می‌کند.

فراموش نکنید نسخه بتا دارای باگ ها و مشکلات متعدد بوده و نصب آن به کاربران عادی توصیه نمی‌شود. البته این نسخه باگ‌های کمتری نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان داشته، ولی با این حال بهتر است برای انتشار نسخه های پایدارتر صبر کنید. گوگل نسخه نهایی اندروید ۱۱ را طبق سنت هر ساله احتمالا اواخر مرداد یا اواسط شهریور منتشر می‌کند.

اگر در حال حاضر Android 11 Developer Preview روی گوشی شما در حال اجرا است، می‌توانید گوشی خود را از طریق OTA هم به‌روزرسانی کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید گوشی خود را به روش سنتی آپدیت کنید، Factory image مخصوص این کار هم توسط گوگل در اختیار شما قرار گرفته است. اگر مایلید راه دیگری را امتحان کنید، می‌توانید از ابزار فلش اندروید استفاده کنید.

منبع
cnet
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا