میت بوک ایکس پرو 2020 جدیدترین لپ تاپ حرفه ای هواوی بوده که اخیرا وارد بازار شده و این گفته، جدید بودن آن همه در داخل است. این شرکت، محصول جدیدش را به پردازنده های کم ولتاژ اینتل و گرافیک های انویدیا و موارد دیگر ارتقا داده است. اکنون در اینجا به بررسی این لپ تاپ جدید خواهیم پرداخت.

میت بوک ایکس پرو 2020 با یک رنگ جدید و دو گزینه پردازنده که هر دو نسل دهم اینتل بوده، ارائه می شود. این لپ تاپ همچنین با 16 گیگابایت رم، 512 یا 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی PCIe NVMe و کارت گرافیک Nvidia GeForce MX250 همراه است. باتری این لپ تاپ 56 وات ساعت بوده و از نمایشگر با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل و نسبت ابعاد 3 به 9 و پوشش 100 درصدی طیف رنگی sRGB و روشنایی 450 نیت برخوردار است. مدل Core i5 با 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی، 1599 یورو قیمت داشته و قیمت مدل Core i7 با 1 ترابایت ظرفیت 1899 یورو است. بقیه مشخصات بین آنها یکسان است و واحد بررسی ما مدل دوم است.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی و نمایشگر این محصول واقعا چشم نواز می باشد، به طوری که در همان نگاه اول کاربر را مجذوب خود خواهد کرد. صفحه نمایش FullView با حاشیه های کم، از خصوصیات دیگر این لپ تاپ به شمار می رود. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه 91 درصد می باشد. هوآوی با طراحی جدید این محصول و خمیدگی لبه های فلزی آن، نهایت ظرافت را در ساخت ایکس پرو 2020 به کار برده است. نمایشگر این لپ تاپ 13.5 اینچ بوده و رزولوشن آن 3000 در 2000 پیکسل با تراکم پیکسلی 260 می باشد. وزن این محصول 1.33 کیلوگرم و  ضخامت آن نیز 16.6 میلیمتر است. پشتیبانی از طیف رنگی 100 درصدی sRGB و کم مصرف بودن این لپ تاپ، از ویژگی های آن به شمار می رود. پنل به کار رفته در ایکس پرو LTPS می باشد.

باز کردن لولا با یک دست، چیزی که قابل دستیابی بوده، اما فوق العاده آسان نیست. صحبت از لولا شد، شما حتی نمی توانید درب نمایشگر را تا 180 درجه باز کنید، حتی 360 را ذکر نکنیم. صرفنظر از چگونگی استفاده از لپ تاپ، حداکثر دادن لولا باعث می شود موقعیتی بسیار راحت ایجاد شود، اما به سختی وجود دارد، ما در اینجا از انعطاف پذیری بیشتر قدردانی می کنیم.

وبکم پاپ آپ لپ تاپ بین دکمه های F6 و F7 کیبورد تعبیه شده که برای حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار عالی خواهد بود، ولی با این حال برخی از کاربران که به طور مداوم از وبکم استفاده می کنند، بسیار نامناسب است. در سمت چپ لپ تاپ دو پورت USB-C با (پشتیبانی از شارژ سریع و دیسپلی پورت) و جک 3.5 میلی متری هدفون/میکروفون وجود داشته و در طرف دیگر نیز پورت USB-A 3.0 قرار گرفته است. صفحه کلید دارای نور پس زمینه بوده و می توان با کلید F3 از طریق سه سطح مختلف و همچنین حالت خاموش تنظیم کرد.

کیبورد این لپ تاپ دارای عملکرد خوبی بوده و صدای آن کمی ساکت استو ناحیه صفحه کلید به هیچ وجه خم نمی شود. ترک پد آن بزرگ بوده و در مرکز قرار گرفته (این یک امتیاز خوب برای ما محسوب می شود) و این عالی است. از نظر لمس بسیار خوب است و دکمه ها براحتی لمس می شوند. ژست های موجود در لپ تاپ خوب عمل کرده و این مورد شما را به استفاده کمتر از ماوس ترغیب می کند. سنسور اثر انگشت نیز با دکمه پاور دستگاه ترکیب شده و ما در اولین بررسی 70 درصد سریع اثر انگشت را تشخیص داده است. اسکنر اثر انگشت نیز تنها راه حل امنیتی بیومتریک شما برای استفاده با ویندوز است، زیرا هیچ گونه پشتیبانی برای تشخیص چهره با Windows Hello وجود ندارد. کیفیت صدای اسپیکرهای لپ تاپ خوب است، ولی در مقایسه با دیگر لپ تاپ حرفه موجود نیست.

باتری و فناوری خنک کننده

جالب ترین بخش این لپ تاپ، عمر باتری آن است. باتری لپ تاپ هواوی ۵۶ وات ساعت می باشد که مدت زمان بیشتری همراه کاربر خواهد بود. همچنین از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی کرده و از طریق پورت USB-C شارژ می شود. همچنین اکنون دوام باتری 56Wh کاملاً خوب بوده است، می توانید به راحتی یک روز عادی با این دستگاه کار کنید. از آنجا که مورد دقیق استفاده هر شخص متفاوت است، دشوار است که یک عدد دقیق را روی آن قرار دهید.

با این حال، به طور معمول 8 ساعت گشت و گذار در اینترنت و کارهای اداری به راحتی قابل دستیابی است، و این استانداردی است که ما به دلیل مخاطب مورد نظر این کامپیوتر را به روز نگه داریم. میت پرو ایکس ۲۰۲۰ از یک فناوری خنک کننده هوشمند به اسم Shark Fin Fans 2.0 استفاده کرده است. وظیفه این تکنولوژی، پایش وضعیت دما و کنترل آن می باشد. از دیگر قابلیت های کنترل وضعیت دما باید به حالت فعال و غیر فعال در زمان مناسب اشاره کرد.

سخت افزار و کارایی

لپ تاپ مورد بررسی ما دارای مشخصاتی شامل پردازنده کم ولتاژ نسل دهم Core i7-10510U اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم 2133MHz LPDDR3، کارت گرافیک Nvidia GeForce MX250 و یک ترابایت حافظه PCIe NVMe SSD است. نسخه Core i7-10510U لپ تاپ از خانواده کامیت لیک اینتل بوده و دارای توان حراری 15 وات و سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی است، اما قابل تنظیم تا 10W در 800 مگاهرتز می باشد. این پردازنده دارای 4 هسته و 8 رشته بوده و 8MB Intel Smart Cache دارد. این دستگاه از DDR4 و LPDDR4 پشتیبانی می کند، اما هواوی تصمیم گرفت تا با LPDDR3 دل ببندد.

عملکرد میت بوک ایکس پرو 2020 در طول زمان کافی بوده است. پردازنده Core i7-10510U جدیدترین پردازنده اینتل با ولتاژ پایین است و نیازی به گفتن نیست که هیچ مشکلی رخ نداده است. همچنین 16 گیگابایت حافظه رم برای کاربرانی که ویرایش سنگین فیلم انجام نمی دهد، کافی است. با این حال در کمال تعجب، ویندوز هنوز هم در برخی از حالات خاص لاگ دارد – مانند انتخاب چندگانه مورد در دسکتاپ، سپس کلیک راست را لمس می کند. به علاوه، حافظه ذخیره سازی PCIe NVMe SSD این لپ تاپ از نوع وسترن دیجیتال بوده، درحالیکه کارت شبکه Wi-Fi Intel Wireless AC 9560 به شما امکان اتصال 2×2 802.11ac را برای حداکثر توان نظری 866Mbps می دهد.

نرم افزار

این لپ تاپ جدید مجهز به ویندوز 10 خانگی مایکروسافت است. لپ تاپ هوآوی با استفاده از ویژگی Multi-Screen Collaboration، این امکان را فراهم کرده تا کاربران به راحتی اطلاعات خود را  بدون هیچ مشکلی جا به جا کنند. قابلیت Huawei Share، یک راهکار مدرن برای تعامل آسان بین ویندوز و اندروید بوده تا کاربران به راحتی بتوانند موبایل خود را از طریق لپ تاپ میت پرو ایکس، مدیریت کنند.

قابلیت PC Manager همچنین مشکلات سخت افزاری را برای شما اسکن کرده و اصلاحاتی را پیشنهاد می کند – که در درجه اول مربوط به نصب آن دسته از به روزرسانی های درایور ها است که ما به آنها اشاره کردیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *