مدیاتک، چیپست ساز معروف، به تازگی جدیدترین تراشه پرچمدار خود را برای تلویزیون های هوشمند معرفی کرده است. تراشه S900 از ویژگی های مختلفی مانند هوش مصنوعی، رزولوشن 8K ، استاندارد Wi-Fi 6 و موارد دیگر پشتیبانی می کند. تراشه مدیاتک S900 قادر به تبدیل سیگنال های دیجیتال از فیلم ها به سیگنال های تصویر مناسب برای پخش صفحه است. قابلیت رمزگشایی آن به شما این امکان را می دهد تا محتوا را از یک مجموعه متنوعی از پرونده های ویدیویی با وعده نرمی نمایش دهند.

علاوه بر این، گنجاندن هوش مصنوعی در این تراشه به بهبود کیفیت تصویر کمک می کند، زیرا تراشه ویدیوی نمایش داده شده را به منظور بهبود وضوح، تولید مثل رنگ، کنتراست و حتی جبران حرکت بهینه می کند. قابل ذکر است که این تراشه در یک تلویزیون 8K QLED سامسونگ قرار می گیرد و آن را به اولین تلویزیون Wi-Fi 6 8K در جهان تبدیل می کند.

این تراشه جدید از چند هسته پردازشی ARM Cortex-A73 استفاده کرده و واحد گرافیک آن Mali-G52 است که از رمزگشایی وضوح 8K و +HDR10 و گرافیک های خارجی نیز پشتیبانی می کند. برای اتصال، این تراشه از پورت HDMI 2.1A پشتیبانی کرده که حداکثر پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه را ارائه کرده و برای دریافت محتوای +HDR10 و ویدیوهای 4K با نرخ رفرش ریت 120 هرتز یا 8K با نرخ رفرش ریت 60 هرتز کافی است.

AI PQ (کیفیت تصویر) آن از ویژگی های هوشمندی مانند تشخیص چهره و صحنه AI بهره می برد. این تراشه به احتمال زیاد در تلویزیون های رده بالایی یافت می شود که از رزولوشن 8K پشتیبانی می کنند و از طریق تراشه قدرتمند آن می توان انتظار داشت که سایر ویژگی های تقویت کننده نمایشگر را نیز به همراه داشته باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *