دوربین های دیجیتال
موضوعات داغ

کانن از دوربین های بدون آینه EOS R5 و EOS R6 رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام رویداد آنلاین کانن برگزار شد و جدیدترین دوربین‌های این شرکت معرفی شدند. در همین راستا کانن از دو دوربین فول فریم جدید با نام‌های Canon EOS R5 و Canon EOS R6 پرده‌برداری کرده است. می‌توانیم با اختلاف بگوییم EOS R5، بهترین دوربین بدون آینه‌ای است که در این کلاس و تا به حال معرفی شده است. به نظر می‌رسد کانن از دو تجربه قبلی‌اش یعنی دوربین‌های EOS R و همچنین EOS RP، درس‌های خود را آموخته و حالا یک دوربین فوق حرفه‌ای در همین دسته‌بندی معرفی کرده است.

کانن EOS R5 با قیمت 3899 دلار تنها برای بادی عرضه می‌شود و پس از 1D X Mark III، گزان‌ترین دوربین عکاسی این شرکت به حساب می‌آید. دوربین EOS R5 از حسگر ۴۵ مگاپیکسلی جدید CMOS ساخت کانن استفاده می‌کند و به‌منظور پردازش تصاویر، به تراشه‌ Digic X متکی است. پیش‌تر شاهد استفاده از این تراشه در دوربین 1DX Mark III بوده‌ایم.

حسگر 45 مگاپیکسلی CMOS و پردازنده‌ Digic X باعث می‌شوند کانن EOS R5 بتواند از پس ضبط ویدئوی 8K RAW با نرخ حداکثر 30 فریم‌بر‌ثانیه بربیاید و محدوده ISO طبیعی بین 100 تا 51200 است. مهم‌ترین ویژگی این دوربین اما نه سنسور آن، بلکه امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 8K با فرمت RAW و سرعت 29.97 فریم در ثانیه و به صورت 4:2:2 و رنگ‌های 10 بیتی است. وقتی قصد عکاسی داشته باشید R5 در حالت شاتر مکانیکی با سرعت 12 فریم بر ثانیه و در حالت شاتر الکترونیکی با سرعت 20 فریم بر ثانیه عکاسی می‌کند. لرزش‌گیر تصویر داخلی این دوربین به ادعای کانن می‌تواند تا 8 استاپ اصلاح انجام دهد.

کانن از سیستم فوکوس خودکار این دوربین هم حسابی تعریف کرده و می‌گوید ویژگی Dual-Pixel که نام این سیستم فوکوس خودکار است، حالا تقریبا تمام سطح سنسور رو پوشش می‌دهد و 1053 منطقه فوکوس کردن روی سنسور آن تعریف شده است. همچنین ویژگی Eye-Tracking برای دنبال کردن چشم سوژه در حین فوکوس خودکار نیز روی سگ‌ها، گربه‌ها، پرنده‌ها و البته انسان‌ها کار می‌کند تا همیشه فوکوس روی چشم آن‌ها باشد.

دوربین EOS R5 با این‌که بدون آینه است اما عملاً تفاوت چندانی از نظر ظاهری با دوربین‌های DSLR فول فریم این شرکت ندارد. این شرکت خوشبختانه نوار لمسی EOS R را در این مدل حذف کرده و با ظاهر آشنا سعی در جذب مخاطبین قدیمی خود دارد. بزرگ‌ترین تفاوت در این مدل دوربین کانن نسبت به DSLR منظره‌یاب الکترونیکی آن است که با نرخ رفرش 120 هرتز و وضوح 5.76 میلیون نقطه‌ای می‌تواند جایگزین خوبی برای نوع اپتیکال باشد. نمایشگر پشت این دوربین هم اندازه 3.2 اینچی و رزولوشن 2.1 میلیون دات دارد که می‌تواند به صورت کامل به بیرون بچرخد.

با این‌حال اگر به فیلم‌برداری 8K نیازی ندارید EOS R5 کمی بیش از حد گران است. می‌توانید EOS R6 را با مشخصاتی نسبتاً مشابه با قیمت پایین‌تری خریداری کنید. این دوربین البته سنسور 20.1 مگاپیکسلی مشابه 1D X Mark III دارد و می‌تواند با وضوح 4K60 یا 1080p120 فیلم‌برداری کند.

چشمی الکترونیکی کانن EOS R6 رزولوشن ۳.۶۹ میلیون دات دارد که اگرچه از R5 کمتر است اما همچنان این چشمی شارپ و عالی خواهد بود. نمایشگر این مدل هم با اندازه ۳ اینچی، کمی کوچک‌تر و است رزولوشن ۱.۶۲ میلیون دات دارد. در نهایت تنها 2499 دلار باید بابت آن پول پرداخت کنید.

به هر حال EOS R5 قرار است مرداد ماه با قیمت 3899 دلار برای بدنه تنها یا 4999 دلار برای بدنه به علاوه لنز 24-105 میلی‌متری f/4 عرضه شود. مدل ارزان‌تر R6 اما شهریورماه با کیت‌لنز مشابه با قیمت 3599 دلار عرضه خواهد شد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا