کامپیوتر

دل از نسخه جدید دسکتاپ XPS با پردازنده نسل دهم اینتل معرفی کرد

شرکت دل از نسخه جدید دسکتاپ XPS با ابعاد کوچکتر، پردازنده نسل دهم اینتل و کارت گرافیک انویدیا یا AMD رونمایی کرده است. این دسکتاپ قرار است با قیمت پایه 637 دلار عرضه می شود. طراحی مجدد کیس دارای یک حجم 19 لیتر در مقایسه با ظرفیت 23.7L مدل قبلی است. این شاسی بلند 14.45 اینچی را در نزدیکی قسمت مورد ITX قرار داده است.

در طراحی XPS دسکتاپ ، دل می گوید که هدف آن حداکثر عملکرد و جریان هوا بوده است. این کامپیوتر  قبل از بیرون کشیدن قسمت پشتی، هوا را از طریق قسمت جلویی و کنار محفظه خود وارد می کند. دل دست کاربر را برای شخصی سازی قطعات دسکتاپ XPS باز گذاشته و کاربر می‌تواند سخت افزار را با توجه به نیاز و بودجه تغییر داده و آن را به پردازنده‌های پیشرفته‌ای همچون اینتل Core i7-10700K و i9-10900K مجهز کند. دل فعلاً برنامه‌ای برای تولید نسخه AMD این دسکتاپ ندارد، اما از آنجا که مدل قبلی با پردازنده AMD قابل سفارش بود، احتمال دارد چنین اتفاقی در آینده رخ دهد.

جلوی کیس یک هواکش بزرگ تعبیه شده و بالای آن پورت‌های مختلف از جمله USB-A، USB-C، جک هدفون و کارتخوان SD قرار گرفته‌اند. علاوه بر این همچنان از درایو نوری برخوردار بوده و امکان سفارش آن با درایو بلو-ری نیز وجود دارد. دسکتاپ مورد بحث در بالاترین مشخصات به کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 2070 Super یا Radeon RX 5700 XT مجهز می‌شود. بسته به نوع کارت گرافیک انتخاب شده، دل سیستم را با منبع تغذیه ۳۶۰ یا ۵۰۰ وات به دست کاربر می‌رساند. کیس این سیستم از نهایت دو هارد درایو و دو SSD پشتیبانی کرده و چهار اسلات DIMM برای اضافه کردن رم و سه اسلات PCIe دارد. دسکتاپ دل XPS از هم اکنون با شروع قیمت ۶۵۰ دلار قابل خریداری است.

در کنار دسکتاپ XPS ، دل همچنین یک نسخه جدید رنگی از لپ تاپ XPS 15 خود را معرفی می کند. رنگ جدید تابستان امسال با قیمت 50 دلار اضافی در تنظیمات انتخابی موجود است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا