بررسیموبایل و تبلت
موضوعات داغ

بررسی گوشی آنر 30 پرو پلاس

در این مطلب تصمیم داریم که به بررسی، یکی از سه پرچمدار آنر 30 ، با نام آنر 30 پرو پلاس بپردازیم. این گوشی از نظر طراحی و سخت افزار مشابه سری P40 است. آنر 30 پرو پلاس با ویژگی‌های مانند صفحه نمایش OLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز، تراشه‌ Kirin 990، شارژ سریع سیمی و بی سیم و دوربین‌ها خوب عرضه شده است. اما با توجه به عدم دسترسی به سرویس گوگل قیمت آن بالا است. در ادامه با مشخصات کامل این گوشی آشنا شوید.

  • بدنه: 160.3 در 73.6 در 8.4 میلی متر؛ 190 گرم، جلو شیشه‌ای، پشت شیشه‌ای، قاب آلومینیومی؛ روکش ضد آب.
  • نمایشگر: OLED 6.57 اینچی، وضوح تصویر 1080 در 2340 پیگسل، ابعاد 19.5: 9، 392ppi؛ نرخ تازه سازی 90 هرتز.
  • پردازنده: 7 نانومتری Kirin 990 5G
  • حافظه: 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایتی، 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایتی؛ حداکثر 256 گیگابایت حافظه خارجی (از شکاف سیم کارت).
  • نرم افزار: اندروید 10، Magic UI 3، فاقد خدمات Google Play.
  • دوربین پشتی: واید (اصلی): 50 مگاپیکسل؛ تله: 8 مگاپیکسل با بزرگنمایی نوری 5 برابر؛ اولتراواید: 16 مگاپیکسل، سنسور عمق: 2 مگاپیکسل؛ فلاش LED، چشم انداز، HDR.
  • دوربین سلفی: واید (اصلی): 32 مگاپیکسل و اولتراواید: 8 مگاپیکسل،
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 40 وات، شارژ سریع بی سیم 27 وات، شارژ معکوس 5 وات.
  • متفرقه: حسگراثر انگشت (تحت نمایشگر، اپتیکال)؛ NFC

دورن جعبه این گوشی هوشمند، دفترچه راهنمای کاربر، پورت USB-C به USB-A برای انتقال فایل یا شارژ کردن، آداپتور شارژ سریع 40 واتی و همچنین یک کیس سیلیکونی شفاف برای محاقظت گوشی قرار گرفته است.

طراحی

طراحی جدید روی بدنه آنر 30 پرو پلاس نشان دهنده علاقه‌ آنر به جوانان است. بر روی بدنه آن ممکن است لک و اثر انگشت جذب شود؛ با این حال تنها در نور و برخی زوایا قابل مشاهده است. آنچه در طراحی آنر چشم نواز نیست دوربین‌های اصلی بزرگ و بیرون زده آن است. در قسمت جلویی، یک پنل OLED خمیده و بلند با حفره‌ دوربین سلفی در گوشه بالا سمت چپ وجود دارد. قسمت های پایین و بالا قاب کمی خمیده شده است و زیبایی خاصی به گوشی می بخشد.

طول این گوشی ۱۶۰.۳ میلی متری است. و عرض هم ۷۳.۶ میلی متر است و ضخامت هم ۸.۴ میلی متر است. اندازه ها نشان می دهد که ما با یک گوشی طرف هستیم که نه زیاد بزرگ است نه زیاد کوچک در حد متوسط است. کناره های این گوشی دارای خمیدگی خیلی زیبای است. این باعث شده است که این گوشی جزوه زیباترین گوشی ها شود. فریم استفاده شده در آنر 30 پرو پلاس آلومینیومی است. آلومینیوم بیشتر در گوشی های پرچمدار مورد استفاده قرار می گیرد. آنر ۳۰ پرو پلاس جزو گوشی های بالا رده برند آنر خواهد بود. ساختار گوشی هم از صفحه نمایش شیشه ای و صفحه پشتی شیشه ای تشکیل شده است. شیشه بودن صفحه پشتی جذابیت این گوشی را افزایش می دهد.

وزن آن اندکی سنگین است و با توجه به سخت افزار به کار گرفته شده در آن بیش از 190 گرم است. در طرفین دستگاه دکمه های کنترل صدا و پاور می توان یافت. در پایین گوشی یک بلندگوها به همراه رابط USB-C و اسلات سیم کارت قرار دارد. قسمت بالا جایی است که IR blaster در آن واقع شده است.

در پشت گوشی طراحی متفاوتی است. ما در پشت گوشی ۳ دوربین را می بینیم که به صورت عمودی زیر هم چیده شده اند این سه دوربین در قسمت دوربین ها توضیح خواهیم داد. البته یک سنسور تشخیص عمق تصویر هم در این گوشی استفاده شده است. در بالای این باکس که دوربین ها در داخل آن قرار گرفته است فلش LED قرار دارد.این مورد در بیشتر گوشی های هوشمند وجود دارد.

صفحه نمایش

نمایشگر این دستگاه شبیه به هواوی پی 40 پرو پلاس است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.57 اینچی OLED با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و نرخ رفرش ریت 90 هرتزی بوده که به نظر می رسد واضح و تمیز است. در حالت دستی، روشنایی پنل 436 نیت داشته و در حالت Max Auto به روشنایی پنل 586 نیت رسید.

دقت و صحت رنگ با حالت رنگی استاندارد Vivid کمی مشهود است. به طوریکه سفیدها از رنگ آبی تیره برخوردار هستند و در سطح روشنایی پایین تر به رنگ بنفش در می آیند. میانگین dE2000 در حالت پیش فرض Vivid 6.6 است در حالی که حداکثر انحراف 9.6 است. اگر حالت عادی باشد، دقت رنگی بسیار بهتری ارائه می دهد. میانگین dE2000 فقط 1.9 و حداکثر انحراف فقط 3.2 است. متأسفانه ، هیچ تاییدیه HDR در این صفحه نمایش وجود ندارد، بنابراین شما قادر نخواهید بود از محتوای HDR بهره ببرید. و علاوه بر این، Netflix در AppGallery در دسترس نیست.

عمر باتری

اگرچه آنر ۳۰ پرو پلاس دارای باتری بزرگی نیست، اما عملکرد باتری 4000 میلی آمپری نشان داد که می تواند جایگاه قابل توجهی در رده بندی باتری ما بگذارد. تست های با صفحه نمایش روشن زمان های قابل قبول را نشان می دهد در حالی که نمره آماده به کار عالی است. تنها مؤلفه ای که نیاز به بهبود دارد، زمان مکالمه است. جالب اینجاست که سری P40 تلفنی نیز مدت زمان نسبتا کوتاهی را نیز ارایه می کند و از ظرفیت باتری مشابه و همان تراشه برخوردار است، بنابراین مطمئناً الگویی در آن وجود دارد.

در بخش شارژر باید گفت که گوشی سریع ترین در بین رقبا نیست اما هنوز از خیلی از مدعیان اپلی طور یا سامسونگ جلوتر ایستاده است. در مدت ۳۰ دقیقه ای، شارژر ۴۰ واتی می تواند ۷۰ درصد باتری را شارژ کند اما برای شارژ کامل دقیقا ۱ ساعت و ۸ دقیقه طول کشید. همچنین شارژ بی سیم سریع ۲۷ واتی اینجا حاضر است که البته در تست بررسی نشده است. این ویژگی نیز نسبت به رقبای مدعی بالاتر است.

نرم افزار و رابط کاربری

آنر از نسخه‌ جدید و سوم Magic UI در این گوشی استفاده کرده که تفاوت چندانی با EMUI هواوی ندارد. زیبایی، احساس و مجموعه کلی ویژگی ها یکسان است. همچنین همانند هواوی پی 40، هیج خدمات موبایلی گوگل روی گوشی اجرا نمی شود. بنابراین درصورتی که قصد خرید آنر 30 پرو پلاس را دارید، سعی کنید برای نصب مجموعه کامل اپلیکیشن های گوگل یک راه حل پیدا کنید که هنوز روش موثقی برای انجام این کار وجود ندارد.

بهترین شرط شما برای اپلیکیشن ها AppGallery هواوی است که برنامه های زیادی داشته، اما تجربه شما ممکن است از کاربر به کاربر دیگر متفاوت باشد. با این حال گزینه های دیگری، مانند فروشگاه برنامه شخصی آمازون، APKPure و APKMirror نیز وجود دارد. اگر فقط از برنامه Google Play Store استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که موارد موجود در این فروشگاه ها را می توانید پیدا کنید.

و یکی دیگر از اشکالات کوچک درباره AppGallery این است که تقریباً همیشه تبلیغی وجود دارد که از صفحه اصلی شما استقبال می کند و باید آن را رد کنید. جیز مهمی نیست اما کمی آزار دهنده است.

عملکرد

آنر 30 پرو پلاس یک تراشه قدرتمند 5G کایرین 990 را در خود دارد که این تراشه مبتنی بر معماری 7 نانومتری پلاس EUV توسعه داده شده و بزرگترین مزیت این چیپست در مقایسه با جایگزین کوالکام اسنپدراگون 865، مودم یکپارچه 5G آن است. کایرین 990 یک تراشه هشت هسته ای بوده که دو هسته بزرگ Cortex-A76 با سرعت کلاک 2.86 گیگاهرتز و دو هسته با سرعت کلاک 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.95 گیگاهرتز است و واحد گرافیک آن Mali-G76 MP6 می باشد.

نکته خوب در مورد پیکربندی فعلی آن است که گوشی مورد بحث به عنوان یک استاندارد از 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. حافظه رم موجود بسته به مدلی که انتخاب کرده اید، 8 یا 12 گیگابایت است.

دوربین

سنسور دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است که امسال با سری هواوی P40 معرفی شده است. در حالیکه هواوی آن را Ultra Vision می‌نامد، آنر نام آن را SuperSensing گذاشته است. علاوه بر این یک دوربین پریسکوپ 8 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 16 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق تصویر در کنار آن قرار دارد.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی از یک لنز واید 23 میلی متری استفاده شده است. که همزمان میتواند فوکوس خودکار با تشخیص فاز را هم اجرا کند کیفیت عکس های گرفته شده بسیار عالی است. همچنین سنسور بعدی 8 مگاپیکسلی پرسکوپ است که از این لنز 125 میلی متری تله فوتو  استفاده می کند. هواوی می گوید که این دوربین از پریسکوپ هم است. فوکوس خودکار و تشخیص فاز از دیگر قابلیت های این دوربین آنر 30 پرو پلاس است.خب در داخل این دوربین از لرزش گیر اپتیکال هم استفاده شده است. زوم 5 برابری هم یکی خاص ترین ویژگی های این دوربین است.

همچنین یک دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی هم تعبیه شده که می‌تواند به‌عنوان دوربین ماکرو هم انجام وظیفه کند. این سنسور از یک لنز فوق عریض 18 میلی متری با دیافراگم f/2.2 استفاده می کند. در کنار این سه دوربین یک سنسور تشخیص عمق تصاویر وجود دارد که در بیشتر گوشی های امروزی میتوان مشاهده کرد.

دوربین سلفی استفاده شده دوگانه است که در صفحه نمایش در داخل یک حفره مستطیل شکل کشیده با گوشه های گرد شده قرار دارد. در گوشی پرچمدار هواوی هم از این مدل استفاده شده بود. دوربین سلفی 32 مگاپیکسل است که در داخل خود از یک لنز واید 26 میلی متری استفاده کرده است که یا دیافراگم F/2.0 است. در کنار این دوربین سلفی آنر 30 پرو پلاس یک دوربین ۸ مگاپیکسلی هم به چشم می خورد. این سنسور 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 است.لرزش گیر الکتریکی هم در این دوربین ها مورد استفاده قرار گرفته است.فیلم برداری این دوربین سلفی ها میتواند با دو کیفیت انجام شود یکی 1080 پیکسل و دیگری 2160 پیکسل که خیلی خوب است.

نتیجه گیری

همه ویژگی‌ها از جمله عمر باتری، تجربه استفاده از دوربین، شارژ سریع سیمی و بی سیم و عملکرد عالی نوید یک پرچم دار عالی را می‌دهد. اما با توجه به اینکه فاقد سرویس‌های گوگل است ممکن است هزینه آن برای کاربران زیاد باشد.

نقاط مثبت:

  • بدنه‌ای بلند، محکم و خوش ساخت.
  • صفحه نمایش OLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز
  • عمر باتری طولانی با شارژ سریع سیمی و بی سیم.
  • دوربین عالی
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند
  • مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگ حافظه
  • شارژ بی سیم معکوس

نکات منفی

  • عدم وجود سرویس گوگل و AppGallery هواوی
  • صفحه نمایش می‌توانست روشن‌تر باشد.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا