لایکا به تازگی از جدیدین دوربین رنج‌فایندر سری M تحت عنوان M10-R رونمایی کرده است. این محصول جدید از نظر ظاهری شباهت زیادی به  مدل‌های M10 معمولی و M10-P دارد. لایکا M10-R تا اواسط شهریور و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای و با قیمت 8295 دلار برای بدنه، عرضه خواهد شد.

این دوربین جدید از سنسور 40.89 مگاپیکسلی CMOS استفاده می کند. این دوربین از اساس همان لایکا M10 است و همان بدنه، همان نمایشگر لمسی، همان رابط کاربری، همان باتری و پردازنده و همان شاتر کم‌صدا M10-P را به همراه دارد. محدوده ISO برای سنسور جدید هم 100 تا 50000 مشخص شده و لایکا ادعا می‌کند که این سنسور، تا دو پله دامنه دینامیکی بیشتری نسبت به سنسور 24 مگاپیکسلی قبلی دارد.

این دوربین فاقد هرگونه قابلیت فیلمبرداری است اما از Wi-Fi بهره می‌برد و کاربر می‌تواند با اپلیکیشن FOTOS به این دوربین وصل شود و عکس‌هایش را ببیند. به گفته سایت ورج، دوربین‌های رنج‌فایندر لایکا نه به خاطر قابلیت‌های زیاد بلکه به خاطر تجربه‌ای که برای عکاسی به ارمغان می‌آورند محبوب هستند. این تجربه البته برای بسیاری در ابتدا عجیب و گیج‌کننده هم هست چراکه این دوربین بسیاری از ویژگی‌های مدرن دوربین‌های امروزی را ندارد.

برای مثال خبری از فوکوس خودکار در این دوربین نیست و نورسنجی خودکار برای سناریوهای مختلف هم در آن تعریف نشده است. اما اگر به عکاسی با دوربین‌های Rangefinder خو گرفته باشید، لایکا M10-R می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد که عکس‌هایی با کاراکتر همیشگی و خاص لایکا ثبت می‌کند. همچنین عکس‌های JPEG گرفته شده با این دوربین، معمولا حجمی حدود 12 مگابایت دارند اما حجم عکس‌های DNG RAW به بیش از 40 مگابایت هم می‌رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *