آموزش

نحوه بزرگ و کوچک کردن متن در مرورگر گوگل کروم

در صورتی که در خواندن متن که در وب سایت باز شده در مرورگر گوگل کروم بسیار کوچک یا بسیار بزرگ است، مشکل دارید، یک روش سریع برای تغییر اندازه متن بدون رفتن شدن در تنظیمات وجود دارد.

مرورگر کروم شامل ویژگی به نام زوم است که به شما امکان می دهد به سرعت و متن یا تصویر موجود در وب سایت ها را بزرگ یا کوچک کنید. می توانید یک صفحه وب را از هر نقطه بین 25 تا 500 درصد از اندازه معمول آن زوم کنید. حتی بهتر از آن، وقتی از یک صفحه خارج می شوید، کروم هنگام بازگشت به آن، سطح بزرگنمایی شما را برای آن وب سایت بازگردانی می کند.

برای دیدن اینکه در هنگام بازدید از آن، صفحه ای از قبل بزرگنمایی شده یا خیر، به دنبال یک نماد ذره بین بزرگ در سمت راست نوار آدرس باشید.

پس از باز کردن کروم روی تب مورد نظر خود، سه روش برای کنترل زوم وجود دارد. ما یکی یکی از آنها خواهیم رفت.

روش اول بزرگنمایی: استفاده از ماوس

در دستگاه ویندوز، لینوکس یا کروم بوک، کلید Ctrl را نگه داشته و چرخ پیمایش روی ماوس را بچرخانید. بسته به اینکه کدام چرخ را چرخانده، متن بزرگتر یا کوچکتر خواهد شد.

این روش روی Mac ها کار نمی کند. درعوض، می توانید از حرکات لمسی به زوم در پد لپ تاپ مک یا دوبار ضربه زدن برای بزرگنمایی ماوس با لمس استفاده کنید.

روش دوم زوم: منوی تنظیمات

روش زوم دوم  استفاده از منوی کروم است. کافیست بر روی دکمه بیضی عمودی (سه نقطه به صورت عمودی تراز شده) در گوشه سمت راست و بالای پنجره کروم کلیک کنید. در منوی ظاهر شده، بخش Zoom را پیدا کنید.

روی دکمه های “+” یا “-” در بخش بزرگنمایی کلیک کنید تا وب سایت بزرگتر یا کوچکتر شود.

روش سوم زوم: میانبرهای صفحه کلید

همچنین می توانید با استفاده از دو کلید میانبر ساده، یک صفحه مرورگر کروم را بزرگ و کوچک کنید.

در ویندوز ، لینوکس یا کروم بوک: برای بزرگنمایی از کلیدهای ترکیبی ++Ctrl و برای کوچک کردن نیز از کلیدهای ترکیبی – + Ctrl استفاده نمایید.
در مک: برای بزرگنمایی از + + Command و بزرگنمایی  – + Command استفاده کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا