دوربین های دیجیتال
موضوعات داغ

رونمایی بلک مجیک دیزاین از دوربین فیلمبرداری 12K با قیمت 9995 دلار

شرکت بلک مجیک دیزاین به تازگی از جدیدترین دوربین فیلم برداری 12K به نام Ursa Mini Pro 12K رونمایی کرده است. این مدل بالاترین رزولوشن را نسبت به نسل قبلی اش یعنی Ursa Mini Pro با 4.6k دارد.

دوربین Ursa Mini Pro 12K از سنسور 80 مگاپیکسلی با رزولوشن 12288 در 6480  پیکسل با 14 استاپ در محدوده دینامیکی برخوردار بوده و نیتیو ISO آن 800 اعلام شده است. سازنده می‌گوید برای توسعه آرایه سنسور حدوداً 4 سال زمان صرف کرده و تعداد پیکسل‌های آبی، سبز و قرمز در آن برابر هستند.

همچنین این دوربین قادر به ضبط فیلم 12K با نرخ 60 فریم برثانیه، 8K با نرخ 110 فریم بر ثانیه و 4K با نرخ 220 فریم بر ثانیه هست. دوربین مورد بحث علاوه بر بهره مندی از سنسور قدرتمند، از قابلیت‌هایی همچون مانت لنز قابل تعویض و دو اسلات کارت حافظه UHS-II SD برخوردار است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این محصول، توانایی رمزگذاری فیلم‌ها با استفاده از فرمت RAW شرکت Blackmagic است که طبق ادعای سازنده ویرایش فیلم‌های 12K در لپ تاپ را امکان پذیر می‌کند. البته Ursa Mini Pro 12K یک دوربین بسیار گرانتر است و کاملاً در قلمرو محصولاتی قرار دارد که فقط متخصصان فیلم و تلویزیون قصد خرید یا اجاره آن را دارند. این دوربین قرار است با قیمت 9995 دلار راهی بازار شود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا