سیستم عامل ویندوز 10X مایکروسافت، که در ابتدا برای دستگاه هایی با نمایشگر دوگانه برنامه ریزی شده بود، ممکن است تا سال 2021 عرضه نشود. مایکروسافت مدتی قبل اعلام کرد که این سیستم‌عامل ابتدا برای لپ‌تاپ‌های عادی عرضه می‌شود.

طبق گزارش ZDNet، گجت‌های تک نمایشگره مبتنی بر ویندوز 10X که برای استفاده‌های آموزشی و تجاری در نظر گرفته شده‌اند، در بهار 2021 به دست مشتریان خواهند رسید. یک سال بعد از آن یعنی در سال 2022 هم مایکروسافت اولین گجت دو نمایشگره مجهز به این سیستم‌عامل را عرضه می‌کند. اگر این اخبار صحت داشته باشند، پس برنامه‌های مایکروسافت با تاخیر قابل توجهی روبرو شده‌اند.

مدتی قبل یکی از مدیران ارشد مایکروسافت اعلام کرد که بخشی از این تغییر برنامه‌ها به بحران ویروس کرونا برمی‌گردد. بعد از اینکه به دلیل این بحران میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به دورکاری روی آورده‌اند، مایکروسافت تلاش کرده تجربه کاربری این افراد را بهبود ببخشد.

همچنین تصمیم مایکروسافت مبنی بر ارائه‌ قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های win32 به ویندوز 10X باعث شده که روند توسعه این سیستم‌عامل با چالش‌هایی مواجه شود. این موضوع هم در تاخیر در عرضه ویندوز‌ ‌10X تاثیرگذار بوده است. مایکروسافت حالا قصد دارد تعدادی از ویژگی‌های رابط کاربری و تجربه کاربری ویندوز 10X را روانه‌ ویندوز 10 کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *