بررسیموبایل و تبلت

بررسی گوشی ریلمی 6i/6S

ریلمی 6i جدیدترین گوشی هوشمند برند ریلمی (زیر مجموعه اوپو) بوده که روز گذشته در بازار هند عرضه شد. قبل از بررسی، اجازه دهید برخی از سردرگمی ها را روشن کنیم. نسخه هندی ریلمی 6i در واقع نسخه تغییرنام یافته ریلمی 6 اس گلوبال است.

از سوی دیگر مشخصات این گوشی تقربیا با گوشی هوشمند ریلمی 6 یکسان است و اما در ماژول دوربین اصلی کمی تغییر پیدا کرده که در هر دو نسخه صدق می کند. این گوشی یک نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD با نرخ رفرش ریت 90 هرتزی دارد. برخلاف ریلمی 6 با دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، نسخه هندی ریلمی 6i با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی Quad-Bayer وارد بازار شده و با این وجود، مابقی دوربین ها از جمله 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق یکسان است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی که درون سوراخ پانچ داخل نمایشگر تعبیه شده است.

Realme 6S; Realme 6i

ریلمی 6i با همان تراشه مدیاتک هلیو G90T ارائه شده و دارای باتری 4300 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی است. در ادامه با مشخصات فنی این گوشی آشنا شوید.

مشخصات فنی ریلمی 6i

  • بدنه: 162.1 در 74.8 در 8.9 میلیمتر, 191 گرم; جلو شیشه, بدنه پلاستیک
  • نمایشگر: 6.5 اینچ IPS LCD, رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل, نرخ رفرش ریت 90 هرتزی, تراکم 405ppi
  • دوربین پشتی: اصلی: 48 مگاپیکسل Quad-Bayer, دیافراگم f/1.8, اندازه پیکسل 0.8µm, اندازه سنسور 1/2.0″ ;اولتراواید: 8 مگاپیکسل, اندازه سنسور f/2.3 دیافراگم ,  اندازه پیکسل 1.12µm, اندازه سنسور  1/4″; ماکرو: 2 مگاپیکسل f/2.4 دیافراگم, 1.75µm اندازه پیکسل, 1/5″ اندازه سنسور; تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل
  • دوربین جلویی: 16مگاپیکسل f/2.0
  • تراشه: Mediatek Helio G90T (12nm): octa-core (2×2.05 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55), Mali-G76 MC4 GPU
  • حافظه: 4/64 گیگابایت, 6/64 گیگابایت
  • نرم افزار: اندروید 10, Realme UI
  • باتری: 4,300 میلی آمپر ساعت, 30W VOOC Flash Charge 4.0
  • ارتباطات: 4G LTE; Dual SIM; Dual-band Wi-Fi, Buetooth 5.1, GPS, USB Type-C 2.0
  • سایر قابلیت ها: سنسور اثر انگشت

درون جعبه گوشی میان رده ریلمی 6i، یک کابل USB، کیس محافظ سیلیکونی شیشه ای و آداپتور 30 واتی برای شارژ دستگاه قرار گرفته است.

طراحی و صفحه نمایش

در اینجا یک پرتره خانوادگی ریلمی از بازار هند وجود دارد – از چپ به راست، شما گوشی های ریلمی 6، ریلمی Narzo 10 و ریلمی 6i (نسخه جهانی ریلمی 6 اس) را مشاهده خواهید کرد. از لحاظ طراحی، می توان گفت هر سه گوشی تقربیا طراحی یکسانی را دارند، در حالی که Realme Narzo 10 با وجود داشتن اندازه صفحه نمایش، قدری بلندتر است.

قسمت جلویی این دستگاه لایه شیشه ای گوریلا گلس 3 دیده می شود، درحالیکه بدنه آن از جنس پلی کربنات ساخته شده است. قاب از بخشی  آلومینیومی و بخشی پلاستیکی تشکیل شده است.

با رفتن به قسمت های طرفین دستگاه، شاهد قرارگیری دکمه ترکیبی پاور + سنسور اثرانگشت هستیم که قرارگرفتن اثر انگشت برای استفاده از دست راست ایده آل است. با گرفتن سمت چپ تلفن، می توانید با استفاده از ویژگی تشخیص چهره آن را باز کنید یا انگشت میانی یا نشانگر خود را روی دست چپ خود ثبت کنید.

در طرف مقابل دکمه های تنظیم صدا وجود دارد – دو دکمه مجزا و شخصی که به راحتی کلیک می کنند. سینی سیم کارت سه گانه مورد علاقه ماست – می توان همزمان از دو سیم کارت و یک کارت حافظه microSD استفاده کند. ملزومات ریلمی 6i شامل درگاه USB-C، بلندگو، جک صوتی و البته میکروفون نیز در پایین دستگاه وجود دارد. خوب است که ریلمی هم جک هدفون USB-C و جک 3.5 میلی متری را در 6i در نظر گرفته بود. پنل پشتی ریلمی 6i از الگوی زیبایی خاصی برخوردار است.

قسمت جلوی دستگاه، نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل, نرخ رفرش ریت 90 هرتزی و تراکم 405ppi وجود دارد. نمایشگر از حاشیه های کمی برخوردار بوده، در حالیکه قسمت بالا و پایین کمی ضخیم تر است. طراحی دوربین حفره دار به خصوص جالب توجه است، هرچند که دوربین به نظر می رسد کمی بزرگتر از حد معمول باشد در حالی که گودی اطراف آن به طرز شگفت آور نازک است.

نرم افزار و کارایی

مانند تمامی گوشی برند ریلمی، این گوشی نیز به رابط کاربری Realme UI مبتنی بر سیستم عامل اندروید 10 مجهز شده است. رابط کاربری از بسته آیکون های مختلف پشتیبانی می کند، بنابراین اگر از نسخه پیش فرض راضی نیستید، می توانید از سبک متریال، سنگریزه استفاده کنید، یا حتی می توانید به دلخواه خود آنها را به طور کامل سفارشی کنید.

اگر می خواهید کنترل کامل بر سیستم عامل Android خود داشته باشید ، در فهرست تنظیمات ابزارهای قدرتمند زیادی وجود دارد. درنهایت این رابط کاربری از نرخ رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می کند. قدرت پردازشی این دستگاه توسط تراشه هلیو G90T مدیاتک تامین می شود. همانطور که می دانید، این تراشه مبتنی بر معماری 12 نانومتری توسعه یافته و دارای هشت هسته پردازشی (2 هسته Cortex-A76 با سرعت 2.05 گیگاهرتز + 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرز) و گرافیک گیمینگ Mali-G76 MC4 است.

هدایت عناوین بازی های مدرن AAA در گوگل پلی استور با بیش از 60 فریم در ثانیه کافی نخواهد بود، اما برای گرافیک ساده تر بازی، احتمالاً باید بتوانید از یک صفحه نمایش با نرخ رفرش ریت بالا به همراه فریم مناسب بالایی استفاده کنید. چیپست نیز برای بهبود اتلاف گرما با گرافیت دو لایه و فویل مس همراه می شود. در کنار تراشه همچنین 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم برای انجام چندوظیفگی و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره سازی داده ها نیز روی گوشی تعبیه شده است.

دوربین

ریلمی 6i در پشت گوشی ماژول دوربین چهارگانه اصلی قرار گرفته است. دوربین اصلی از سنسور 48 مگاپیکسلی Quad Bayer با اندازه سنسور 1/1.2.0 اینچ و دیافراگم f/1.8 برخوردار است که قادر است تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت کند. دوربین اولتراید 8 مگاپیکسلی و دارای دیافراگم f/2.3 و زاویه دید 119 درجه است.

علاوه بر این، دو سنسور دیگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو نیز در این ترکیب موجود است. دوربین سلفی نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده شده است.

نتیجه گیری

در کل، ریلمی 6i می تواند گزینه مناسب برای فهرست گوشی های ریلمی در هند باشد و به شما امکان می دهد با صرفه جویی در خرید گوشی، ویژگی های مناسبی را از گوشی ریلمی 6i دریافت کنید. ریلمی 6 یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهد داشت، بیش از یک دوربین 48 مگاپیکسلی. اما در عوض می توانید این پول را به سمت ریلمی 6i با 6 گیگابایت رم قرار دهید که این امر تفاوت محسوسی را در عملکرد ایجاد می کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا