گوشی گلکسی A21s یک مدل از سری گوشی های هوشمند ارزان قیمت A سامسونگ است. ما در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی این گوشی ارزان قیمت بپردازیم. درحالیکه بسیاری از گوشی‌های گلکسی سری A دارای صفحه نمایش سوپر امولد هستند، اما سامسونگ ترجیح می‌دهد در مدل‌های ارزان‌تر از این پنل استفاده نکند. به همین دلیل گلکسی A21s با صفحه PLS TFT و اندازه‌ی 6.5 اینچی با رزولوشن پایه 720p عرضه شده است.

سامسونگ در این مدل از تراشه‌ Exynos 850 خود استفاده کرده است. سامسونگ گلکسی A21s علاوه بر صفحه نمایش بزرگ خود، با داشتن چهار دوربین در پشت بدنه و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع یک گوشی ارزان و مناسب است. دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسلی است؛ و در کنار آن یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این گوشی همانند سایر گوشی‌های جدید سامسونگ جدیدترین نسخه One UI 2.1 را اجرا می‌کند و در بازارهای بیشتری در دسترس است.

مشخصات سامسونگ گلکسی A21s:

  • بدنه: 163.7 در 75.3 در 8.9 میلی متری، 192 گرم؛ بدنه و قاب پلاستیکی.
  • نمایشگر: 6.5 اینچی PLS TFT، رزولوشن 1600 در 720 پیکسل، نسبت ابعاد 20: 9، تراکم پیکسل 270ppi.
  • تراشه: اگزینوس 850 (8 نانومتری) هشت هسته‌ای Cortex-A55@2.0GHz و کارت گرافیک Mali-G52 MP1
  • حافظه و رم: رم 3/4/6 گیگابایت رم؛ 32/64 گیگابایت حافظه eMMC 5.1؛ microSDXC (شکاف کارت اختصاصی).
  • نرم افزار: اندروید 10، One UI 2.1.
  • دوربین‌های اصلی: لنز واید (اصلی): 48 مگاپیکسل، f/2.0، 26 میلی متر، PDAF؛ لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4، فوکوس ثابت در 4 سانتی متر؛ لنز عمق 2 مگاپیکسلی، فلاش LED، پانوراما، خودکار HDR.
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل، f/2.2.
  • ضبط ویدیو: دوربین اصلی: 1080p @ 30fps؛ دوربین سلفی: 1080p @ 30fps.
  • باتری: 5،000mAh؛ شارژ سریع 15W
  • متفرقه: اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیرو، مجاورت، قطب نما؛ رادیو FM، RDS، ضبط، NFC، جک 3.5 میلی متر.
  • یک نکته به ویژه در برگه مشخصات این گوشی وجود ندارد؛ محافظت در برابر آب است.

گلکسی A21s درون یک جعبه کاغذ سفید بسته بندی شده است. در داحل این جعبه شامل یک شارژر 15 واتی و یک کابل USB-C است. هیچ محافظ صفحه ای روی گوشی وجود ندارد و هیچ موردی نیز درون جعبه وجود ندارد.

طراحی

گلکسی A21s یک گوشی اقتصادی است، ولی به نظر ارزان قیمت نیست. درحالیکه صفحه نمایش تمام بخش جلوی دستگاه در برگرفته، قاب پشتی دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده است. سامسونگ می داند که چگونه می تواند یک گوشی خوب را بسازد، و ما از نحوه تبدیل A21 ناامید نیستیم.

یکی از ویژگی های کلیدی گلکسی A21s، صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS TFT است که دارای یک حفره کوچک در سمت بالا سمت چپ است. مانند سایر نمایشگرهای اخیر گوشه های گرد داشته و بدنه ها باریک هستند. مدل قبلی بعنی A20 نمایشگر سوپر امولد داشت، ولی سامسونگ ترجیح داد که برای مدل دیگر A21 و A21s از پنل LCD استفاده کند. در داخلی این حفره دوربین سلفی تعبیه شده است.

فریم این گوشی منحنی و از جنس پلاستیک جامد ساخته شده که با داشتن طراحی گراپی مات، باعث می شود که شما هنگام گرفتن عکس با تماشای فیلم درحال، قرارگیری روی دست بهتری داشته باشید. در اطراف قاب ملزومات شامل شیار سیم کارت در سمت چپ و کلیدهای پاور و کنترل صدا در سمت راست و پایین دستگاه نیز پورت USB-C، اسپیکر و جک هدفون 3.5 میلیمتری را مشاهده خواهید کرد.

پنل پشتی نیز از پلاستیک ساخته شده است، اما اکنون دارای چند لایه مختلف رنگ است و همه چیز براق است. هنگامی که این قطعه توسط اثر انگشت و لکه های پوشانده نشده، بسیار جالب به نظر می رسد – یک شیب لطیف آبی-بنفش-سبز (بسته به نور منعکس شده و محیط اطراف) وجود دارد. اما اگر می خواهید این زیبایی ها را حفظ کنید، باید بدانید که پشت قاب نیاز به تمیز کردن مداوم دارد.

یک ماژول دوربین چهارگانه و فلاش LED در قسمت پشتی A21s درون یک مستطیل سیاه قرار دارد. اسکنر اثر انگشت نیز در قسمت پشتی گلکسی A21 قرار دارد. این گوشی فاقد هرگونه مقاومت در برابر آب است – در اطراف درگاه ها هیچ پوشش مهر و موم لاستیکی وجود ندارد.

صفحه نمایش

سامسونگ برای گلکسی A21s از صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS TFT استفاده کرده که رزولوشن 1600 در 720 پیکسل و نسبت ابعاد 20:9 را فراهم می کند. این دستگاه دارای یک حفره در گوشه بالا سمت چپ است تا بتواند راهی برای قرار گیری دوربین سلفی شود. از سوی دیگر تراکم پیکسلی 270ppi است که برای کلاس بودجه، 720p وضوح قابل قبولی است و مطابق با اکثر رقبا A21s است.

ما حداکثر میزان روشنایی 408 نیت را در حالت دستی و 491 نیت در حالت خودکار اندازه گیری کردیم. این یک نتیجه متوسط برای صفحه نمایش LCD بوده اما برای تلفن مقرون به صرفه اشکالی ندارد و در کل، صفحه نمایش نسبت کنتراست خوبی در حدود 1300:1 ارائه می دهد. گزینه های کنتراست یا رنگی وجود نداشته و رنگ های موجود در گاما sRGB را نشان می دهد.

عمر باتری

گلکسی A21s سامسونگ از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی Li-Po استفاده می کند. همچنین این باتری از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی کرده، بنابراین ظرف مدت 30 دقیقه می تواند باتری را تا 26 درصد شارژ کند. در تست های انجام شده، باتری این گوشی 119 ساعت نمره استقامت را دریافت کند. همچنین در تست های زمان مکالمه، پخش فیلم و مرور وب عملکرد خوبی داشته و توانست به ترتیب تا 39:38 ساعت، 17.29 ساعت و 18:02 ساعت دوام بیاورد.

نرم افزار و سخت افزار

گلکسی A21s از سیستم عامل اندروید 10 و جدیدترین رابط کاربری One UI 2.1 بهره می برد. قدرت پردازشی دستگاه توسط تراشه اختصاصی سامسونگ اگزینوس 850 تامین می شود. این تراشه دارای هشت هسته پردازشی Cortex-A55 با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز بوده و واحد گرافیک آن Mali-G52 MP1 است.

در نهایت گلکسی A21s در نسخه های مختلف با 3 یا 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می شود. همچنین از کارت میکرو اس دی برای نیاز به افزایش فضای ذخیره سازی پشتیبانی می کند. ابتدا گیگ بنچ را اجرا کردیم و جای تعجب نیست که هر تلفن دیگری بهتر عمل کرد. گلکسی A21s هیچ هسته قدرتمندی (مانند Cortex-A7x) ندارد و پردازنده Cortex-A55 آن در انتهای جدول CPU ما قرار دارد. گلکسی A21s یک پردازنده گرافیکی Mali-G52 تک هسته ای دارد که برای عملکرد خوب گرافیکی تحت یک صفحه 720p کافی است. مطمئناً، بسیار ایده آل نیست، اما برای این کلاس ارزان قیمت کافی است.

دوربین

در قاب پشتی گلکسی A21s، یک ماژول دوربین چهارتایی اصلی قرار گرفته و دارای آرایش نسبتا آشنا می باشد – اصلی، اولتراواید، ماکرو و تشخیص عمق.

دوربین اصلی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل GM2 با اندازه 1/2.0 اینچ با پیکسل های 0.8µm و دیافراگم f/2.0 و فیلتر رنگی Quad Bayer است. این فناوری می توانید تصاویر 12 مگاپیکسلی را ذخیره کند ولی با این حال، قابلیت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی نیز وجود دارد. دوربین اولتراواید نیز شامل سنسور 8 مگاپیکسلی ایزوسل با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.2 است. دوربین های بعدی نیز شامل لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. دوربین سلفی این گوشی نیز 13 مگاپیکسل است.

عکس های پیش فرض 12 مگاپیکسلی از دوربین اصلی دقیق ترین عکس هایی که ما دیده ایم نیستند اما در غیر این صورت در همه چیز عالی هستند – شارپ درست است، رنگ ها دقیق هستند، کنتراست عالی است و نویز بسیار کم است. دامنه دینامیکی در اکثر عکس ها به لطف Auto HDR قابل تحسین است که در صورت نیاز باعث شده است. در حالیکه توصیه می کنیم HDR را روی Auto بگذارید، ممکن است برخی از کاربران طرفدار تصاویر تقویت شده نباشند. عکسهای 8 مگاپیکسلی اولتراواید جزئیات کافی، رنگ های لکه دار و محدوده دینامیکی خوب را نشان می دهند. در حالیکه آنها خیلی شارپ نیستند، همه چیز خوب به نظر می رسد، و کنراست بسیار عالی است. سلفی های 13 مگاپیکسلی در بهترین حالت هستند – جزئیات آن کم است، رنگ ها شسته شده و کنتراست نیز عالی نیست.

نتیجه گیری

به نظر می‌رسد گوشی Galaxy A21s یک پیشنهاد مناسب است؛ صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی، دوربین چهارگانه عالی و باتری قوی از ویژگی‌های خوب این گوشی است و مدل 32 گیگابایتی آن حدود 170 یورو قیمت دارد. گوشی ریلمی مدل 6i در اروپا با همان قیمت گلکسی A21s عرضه می‌شود و از همان صفحه نمایش (هر چند روشن‌تر)، همان دوربین چهارگانه و باتری مشابه برخوردار است، اما پردازنده و کارت گرافیک سریع‌تر و بهتری دارد.

سپس گوشی ردمی 9 وجود دارد که 40 یورو کمتر از قیمت گلکسی مذکور است و در عین حال صفحه نمایش بسیار بهتر و با وضوح بالا، پردازنده سریعتری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید ردمی نوت 9S را با حداقل 185 یورو خریداری کنید. 9S دارای یک پوشش ضد آب و یک صفحه نمایش بزرگتر، روشن‌تر و با وضوح بالاتر است. متأسفانه بزرگترین ضربه به گلکسی A21 را خود سامسونگ وارد کرده است. گلکسی A20 مدل 2019 و مدل‌های A20s، A21 و A21 هنوز در دسترس هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت 170 یورو خریداری کنید.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش بزرگ با شکاف کوچک
  • عمر باتری عالی
  • آخرین نسخه‌ اندروید و One UI
  • دوربین چند منظوره با عکس‌ها و فیلم‌های عالی
  • NFC، میکرو اس دی، جک 3.5 میلی متری، رادیو FM

نکات منفی:

  • عملکرد نامناسب پردازنده
  • رنگ صفحه نمایش کم
  • دوربین سلفی می‌توانست بهتر باشد.
  • سرعت شارژ کمی آهسته
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *