امنیت

افشای 20 گیگابایت اطلاعات محرمانه اینتل در اینترنت

به نظر می رسد سال 2020 قرار نیست برای اینتل سال خوبی باشد. امروز مشخص که چیزی نزدیک به 20 گیگابایت از اسناد، اطلاعات و ابزارهای مهم و قابل توجه اینتل در فضای مجازی منتشر و دسترسی عموم به این اطلاعات که مربوط به بخش طراحی و تولید تراشه های پردازشی است ممکن شده است.

خبر هک شدن شرکت اینتل و لو رفتن اطلاعات محرمانه اولین بار توسط یک مهندس نرم‌افزار با نام Till Kottmann منتشر شده که ظاهراً هکرهای ناشناس فایل‌ها را برای او ارسال کرده بودند. هکرها با انتشار لینک دانلود پوشه‌ای حاوی 20 گیگ که مربوط به بخش تراشه اینتل است ادعا کردند فایل سرقت شده تاکنون در هیچ سایتی منتشر نشده و محرمانه است. این پوشه که در ابتدای سال جاری میلادی از اینتل به سرقت رفته است برای اولین بار در تلگرام به اشتراک گذاشته شده است.

نکته‌ای که توجه افراد را جلب می‌کند این است که پس از هک اینتل با رمزهایی به نام Intel123 و intel123 می‌توان به فایل‌های زیپ داخل پوشه دسترسی پیدا کرد که به احتمال زیاد شرکت اینتل این رمزها را روی فایل‌ها گذاشته است. شرکت اینتل گفته است این فایل‌ها از بخش Resource and Design Center فاش شده‌اند و از طریق ثبت‌نام، اطلاعات مورد نیاز مشتریان، شرکت‌های همکار و سایر شرکت‌های شخص ثالث را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در حقیقت فردی که به این بخش فایل‌ها دسترسی داشته است آن‌ها را دانلود و منتشر کرده است.

سایت Tom’s Hardware فایل‌های درون این پوشه را منتشر کرده است. در این پوشه انواع فایل‌های مختلف از فایل ایندیزاین که مربوط به بخش بازاریابی این شرکت است تا فایل‌های Binary درایو دوربین که شرکت اینتل آن را برای اسپیس اکس توسعه داده است وجود دارد. این سایت می‌گوید ممکن است در این پوشه فایل‌هایی قرار گرفته باشد که درب پشتی دارند. زیرا هکرها از کاربران خواسته‌اند که این درب‌ها را پیدا کنند.

منبع
tomshardware
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا