صوتی و تصویری
موضوعات داغ

شیائومی از اولین تلویزیون شفاف Mi TV LUX OLED رونمایی کرد

بدنبال معرفی دو گوشی می 10 اولترا و ردمی K30 اولترا، شیائومی از اولین تلویزیون شفاف دنیا با نام Mi TV LUX OLED Transparent Edition رونمایی کرده است. این شرکت با استفاده از فناوری اولد شفاف یا همان TOLED نمایشگر را نیز به گونه‌ای ساخته که می توان فضای پشت آن را دید.

تلویزیون Mi TV LUX OLED جدید به‌گونه‌ای محتوای بصری را نشان می‌دهد که انگار در هوا معلق شده‌اند. شیائومی می‌گوید تلویزیون جدیدش روش نوینی برای مشاهده‌ محتوای بصری ارائه می‌دهد که نمونه‌ آن را پیش‌تر صرفا در فیلم‌های علمی‌تخیلی دیده‌ایم.

این تلویزیون 55 اینچ OLED از کنتراست استاتیک 150000 به 1 و نسبت کنتراست داینامیک بی‌نهایت برخوردار است. بدین‌ترتیب، تلویزیون شیائومی رنگ‌های مشکی را به‌طور چشم‌نواز نشان می‌دهد و به روشنایی زیادی دست پیدا می‌کند. این تلویزیون پوششی 93 درصدی از فضای رنگی DCI-P3 ارائه می‌دهد و از پنلی 10 بیت با پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ بهره می‌گیرد.

تلویزیون Mi TV LUX OLED Transparent Edition نرخ نوسازی 120 هرتز دارد و از فناوری MEMC (تخمین و جبران حرکت) 120 هرتز هم پشتیبانی می‌‌کند. شیائومی می‌گوید تلویزیون Mi TV LUX OLED به لطف بهره مندی از موتور هوش مصنوعی پیشرفته‌ای به نام AI Master Smart Engine و تراشه سفارشی مدیاتک 9650 به طور هوشمند بهینه سازی تصاویر را انجام می‌دهد، اما در مورد نحوه جداسازی پس زمینه از سوژه و یا توانایی این محصول به انجام این کاری سخنی به میان نیاورد.

در تلویزیون جدید شیائومی، از نسخه‌ سفارشی MIUI با برخی تغییرات استفاده شده تا بهره‌گرفتن از این رابط کاربری در تلویزیون‌های هوشمند امکان‌پذیر شود. رابط کاربری تلویزیون شیائومی صفحه‌ی Home و Settings و بخش My App را شامل می‌شود. این تلویزیون از قابلیت نمایشگر Always-On نیز پشتیبانی می‌کند و امکان شخصی‌سازی تصاویر و متن‌های صفحه را ارائه می‌دهد. تلویزیون Mi TV LUX OLED از تاریخ 26 مرداد با قیمت تقریبی 7200 دلار در چین به بازار عرضه می‌شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا