سرانجام پس از شایعات، ساعاتی قبل ایسوس پرچمداران جدیدش را با عنوان ذن‌فون 7 و ذن‌فون 7 پرو رونمایی کرد. با توجه به اینکه نسخه پرو یک گوشی گیمینگ نیست ولی تراشه اسنپدراگون 865 پلاس را به همراه دارد.

ایسوس با الگو سال قبل، دوربین اصلی چرخشی دو پرچمدار را – اول با افزودن یک دوربین تله فوتو، دوم با بهبود خود مکانیزم چرخش- بهبود بخشیده است. اینک از یک موتور کوچکتر استفاده شده که گشتاور آن دو برابر شده است. همچنین اتصال به بدنه بهبود یافته و 100 بار چرخش در روز برای 5 سال دوام ارزیابی شده و در صورت بازشدن می توان 35 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

دوربین تله دارای لنز 80 میلی متر است، که به معنای بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری دوربین اصلی است. در نسخه پرو، این دوربین همانند دوربین اصلی تثبیت کننده تصویر اپتیکال است. در مدل استاندارد، OIS ندارد. دوربین اصلی این گوشی اکنون از یک سنسور 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی با سیستم فوکوس خودکار 2×1 OCL استفاده می کند. این دوربین توانایی فیلم برداری 8K با نرخ 30 فریم برثانیه و اسلوموشن 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه را داراست.

دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی از سنسور IMX363 سونی برخوردار بوده و نه تنها فوکوس خودکار، بلکه بوت Dual Pixel AF را ارائه می دهد. همچنین، این سنسور قادر به ضبط ویدیوی 4K بوده، که برای حالت HyperSteady Video استفاده می شود. سیستم AF این دوربین می تواند از تنها در فاصله 4 سانتی متری از اشیا فوکوس کند.

امسال ایسوس صفحه نمایش پرچمدارانش را بهبود بخشیده است. سری ذن فون 7 حالا از نمایشگر AMOLED برخوردار است. همچنین این دستگاه ها دارای نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس، نسبت ابعاد 20 به 9، روشنایی 1000 نیت هستند که با پوشش محافظ گوریلا گلس 6 محافظت می شود. به علاوه، این نمایشگر 110 درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش داده و از نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتزی و نرخ نمونه برداری لمسی 200 هرتزی بهره می برد.

در بخش پردازش، مدل پرو مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 پلاس است، درحالیکه مدل استاندارد، دارای تراشه اسنپدراگون 865 می باشد. سری ذن فون 7 دارای 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 (مدل استاندارد از 6 گیگابایت رم شروع می شود) بوده و با 128 گیگابایت (مدل استاندارد) و 256 گیگابایت (مدل پرو) از نوع UFS 3.1 همراه هستند. هر دو دارای اسلات کارت های سه گانه، دو سیم کارت و یک نقطه اختصاصی برای microSD هستند.

[aparat id=’S9QC1′]

در نهایت، پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی روی هر دو گوشی است. ظرفیت باتری در دو گوشی ذن فون 7 و 7 پرو به ترتیب 5000 میلی آمپر ساعت است. به لحاظ شارژ سریع، باتری این دستگاه ها در مدت 34 دقیقه تا 60 درصد شارژ می شوند. این گوشی دارای همان کنترل شارژ پیشرفته است که سری ROG آن است. شما می توانید حداکثر شارژ را به 80 یا 90 درصد محدود کنید و برنامه شارژ را تعیین کنید بنابراین در طول شب آرام آرام می رود و به حداکثر شارژ در صبح می رسد.

جالب اینجاست که با وجود داشتن صفحه نمایش OLED، این گوشی ها دارای یک سنسور اثر انگشت در سمت جانبی هستند. بدنه این دو گوشی از جنس آلومینیوم سری 6000 ساخته شده و متأسفانه جک هدفون 3.5 میلی متری خالی بوده، اما شما از پشتیبانی سازگار aptX برخوردار هستید. ایسوس ذن فون 7 و 7 پرو از تاریخ 11 شهریور به صورت جهانی عرضه می شود. مدل استاندارد با 8/128 گیگابایت 715 دلار قیمت داشته و مدل پرو با 8/256 گیگابایت نیز با قیمت 925 دلار ارائه می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *