نرم افزار و اینترنت

نسخه اندروید فایرفاکس با ویژگی های جدید بروزرسانی شد

موزیلا به تازگی نسخه اندروید مرورگر فایرفاکس را با امکانات و ویژگی های جدید بروزرسانی کرده است که بیشتر از نسخه دسکتاپ به ارث برده تا تجربه در پلتفرم های مختلف یکپارجه کند. برای شروع، در بروزرسانی جدید، نوار آدرس حالا به پایین صفحه منتقل شده تا کاربران گوشی های بزرگ، تجربه بهتری با یک دست داشته باشند، ولی با این حال، امکان جا به جایی نوار آدرس به مکان قبلی صفحه نیز فراهم شده است.

از آنجاکه فایرفاکس توحه ویژه ای به حریم خصوصی کاربرانش دارد، ویژگی جدید Enhanced Tracking Protection را به مرورگر آورده که در سه تنظیم مختلف Standard, Strict و Custom ارائه می شود. پیش فرض استاندارد است و اگرچه باعث نمی شود ردیاب های محتوا برای تبلیغات مسدود شود، اما همچنان به اثر انگشت کمک می کند. یکی دیگر از ویژگی های مشابه که از Firefox Focus حاصل می شود، گزینه باز کردن پیوندها در یک برگه خصوصی است.

ویژگی دیگر Collections نام داشته که همانند بوکمارک ها کار می کند. افزودنی های شخص ثالث با بروزرسانی جدید عاشق هم می شوند. افزونی قبلا در فایرفاکس اندروید پشتیبانی می شدند، ولی اکثر آنها برای موبایل بهینه سازی نشده بودند. به همین دلیل اکنون موزیلا شروع به صدور گواهینامه های مویایی-فرندلی کرده، بنابراین می توانید یک تجربه مناسب در زمینه موبایل داشته باشید. در حال حاضر، فقط 10 افزودنی گواهی شده، اما تعداد آنها به مرور گسترش می یابد. از سایر ویژگی های جدید این نسخه می توان به حالت تصویر در تصویر اشاره کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا