سامسونگ ساعاتی قبل در جریان مراسم آنپکد خود از نسخه جدید گوشی تاشوی خود با نام گلکسی زد فولد 2 رونمایی کرد. اول از نمایشگرها تبلت شروع می کنیم، صفحه نمایش بیرونی (که سامسونگ آن را Cover screen نامگذاری کرد) اندازه 6.2 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 2260 در 816 پیکسل داشته که کل قسمت جلویی را پوشش داده و از جنبه ای با نسبت ابعاد 25:9 روبه‌رو هستیم.

صفحه نمایش اصلی که کمی گسترش پیدا کرده، حالا از اندازه 7.6 اینچی داینامیک امولد با رزولوشن 2208 در 1768 پیکسل و نسبت ابعاد 22.5 به 18 و نرخ رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد. نمایشگر اصلی همچنین از (Ultra Thin Glass (UTG برای بهبود کیفیت تصویر و احساس برتر برخوردار است. لولاهای بکار رفته در این محصول طراحی جدیدی داشته که سامسونگ آن را Hideaway hinge می‌نامد. این لولاها اکنون به زد فولد 2 این امکان را می‌دهند تا در زوایای 75-115درجه بدون هیچ مشکلی باز شود.

یکی از ویژگی‌های مشترک بین این گوشی و گلکسی Z Flip قابلیت انعطاف ‌پذیری یا همان Flex Mode است. این یعنی می‌توانید گوشی را در زاویه‌ 90 درجه باز کرده و بسیاری از برنامه‌ها را نظیر گالری، دوربین، تماس تصویری، تقویم، یوتیوب و غیره در حالت Split Screen اجرا کنید و به لطف نمایشگر بزرگ زد فولد 2، از کار کردن با آن‌ لذت ببرید.

قدرت پردازشی دستگاه توسط تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 پلاس تامین شده که با 12 گیگابایت رم و  و 256  گیگابایت حافظه‌ داخلی از نوع UFS 3.1 همراه است. روی پنل پشتی این محصول ماژولی مستطیل شکل و بزرگ را شاهد هستیم که بسیار شبیه به ماژول بکار رفته در سری نوت 20 است با این تفاوت که تمام سه دوربین آن از سنسوری به بزرگی 12 مگاپیکسل بهره برده و شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابری می‌شوند. دوربین سلفی نیز مانند نوت‌های جدید، 10 مگاپیکسلی است که روی بخش فوقانی نمایشگر اصلی و بیرونی تعبیه شده است.

همچنین یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه‌ گلکسی زد فولد 2 ایفای نقش می‌کند که کاربر می‌تواند آن را با شارژر سریع 25 واتی که با محصول عرضه می‌شود شارژ کند. علاوه‌ بر این، گلکسی زد فولد 2 از شارژ سریع 11 واتی و قابلیت شارژ معکوس 4.5  واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از قابلیت‌های دیگر این گوشی می‌توان به بهره‌مندی از اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.5 اشاره کرد. همچنین این محصول در دسته‌ گوشی‌هایی قرار می‌گیرد که سامسونگ به مدت سه سال برای آن‌ها بروزرسانی نرم‌افزاری عرضه می‌کند. این گوشی از حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی می‌کند اما برخلاف اکثر پرچم‌داران این شرکت، محل تعبیه آن روی فریم دستگاه است.

گلکسی زد فولد 2 در رنگ‌های مشکی و برنزی، در تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور) و با قیمت 1999 دلار راهی 40 بازار مختلف می‌شود. همچنین نسخه‌ خاصی از این محصول وجود دارد که گلکسی زد فولد 2 Thom Browne ادیشن نام داشته و در تاریخ 25 سپتامبر (4 مهر) با قیمت 2500 دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *