امروزه ، ظرفیت حافظه رم در گوشی های هوشمند در حال افزایش بوده و داشتن دستگاهی با 8 گیگابایت رم کاملاً رایج است. اگر اهل بازی هستید، شرکت های مختلفی هستند که گوشی های هوشمند مخصوص بازی با حداکثر 16 گیگابایت رم عرضه کردند. شیائومی اکنون فناوری RAMDISK را برای گوشی های هوشمند معرفی کرده است. به ابتدایی ترین مفهوم، این فناوری از حافظه رم به عنوان حافظه دیسک استفاده کرده که به نوبه خود عملکرد برنامه یا بازی خاص را افزایش می دهد.

اگرچه این فناوری برای رایانه ها وجود دارد، اما این اولین بار است که در مورد این فناوری از طریق تلفن های هوشمند به گوش می رسد. با استفاده از این حالت آزمایشی RAMDISK، کاربران Mi 10 Ultra می توانند از رم 16 گیگابایتی LPDDR5 استفاده کنند. از فناوری RAMDISK برای کنار گذاشتن بخشی از حافظه رم برای استفاده به عنوان ذخیره سازی مجازی استفاده می شود. مزیت استفاده از این،  سرعت سریع RAM به مراتب بیشتر از فناوری ذخیره سازی مورد استفاده در تلفن های هوشمند است.

برای مثال می‌توان به آمار و ارقام رسمی اعلامی از سوی شیائومی استفاده کرد. به گفته کمپانی حافظه‌ UFS 3.1 مورد استفاده در Mi 10 Ultra که جزو سریع‌ترین‌های اندرویدی هم محسوب می‌شود، قادر است حداکثر سرعت خواندن و نوشتن 1700 مگابایت در ثانیه و 750 مگابایت در ثانیه را ارائه کند. این در حالی است که ماژول رم LPDDR5 مورد استفاده در این گوشی سرعت خیره‌کننده 44 گیگابایت در ثانیه را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد.

برای استفاده از این قابلیت کافی است از طریق Game Center به بخش «Speed Instalation» مراجعه کنید و به نصب بازی‌ها از این طریق بپردازید. به گفته شیائومی نصب بازی‌ها از این طریق تا 100 درصد سریع‌تر از حالت سابق خواهد بود. نکته قابل توجه درباره استفاده از این قابلیت این است که اگر به هر دلیلی (اتمام شارژ یا ری‌استارت‌شدن) گوشی خاموش شود، بازی‌ها و برنامه‌هایی که درون حافظه رم قرار دارند، حذف خواهند شد. البته شیائومی ابزاری را به منظور جلوگیری از حذف ناخواسته این بازی‌ها ارائه کرده که از طریق آن می‌توان پیش از خاموش یا ری‌استارت کردن گوشی، آن‌ها را از حافظه موقت (رم) به حافظه اصلی دستگاه انتقال داد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *